Panorāma

Panorāma

Panorāma

«Sistēmas bērni»: specializētās audžuģimenes pusaudžiem vēl neveidos

Nākamais «RB Rail» vadītājs būs soms vai polis

Nākamais «RB Rail» vadītājs būs soms vai polis

Uz "Rail Baltica" projekta kopuzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatu konkurē divi kandidāti - viens no Somijas un viens no Polijas, liecina Latvijas Televīzijas rīcībā esoša neoficiāla informācija. Jauno vadītāju "RB Rail" padome varētu apstiprināt pāris nedēļu laikā. Viens no galvenajiem jautājumiem valdes priekšsēdētāja izvēlē ir tas, cik lielu atalgojumu jaunajam vadītājam maksāt. 

Kad pagājušā gada septembrī "RB Rail" valdes priekšsēdētājas amatu pameta Baiba Rubesa, personāla atlases firma "Amrop" kopuzņēmuma padomes uzdevumā jau meklēja Rubesas aizstājēju. Padomes priekšsēdētājs stāsta, ka pašlaik līdz jaunā vadītāja apstiprināšanai atlikuši vien daži soļi.

"Mums ir īss saraksts ar ļoti augsti kvalificētiem kandidātiem, kas atbilst mūsu prasībām. Mums vēl priekšā ir vairākas tikšanās, pēc kurām vienosimies par uzvarētāju. Cerams, tas notiks janvārī vai februārī. Pēc tam atkarībā no kandidāta divu trīs mēnešu laikā jaunais vadītājs sāks darbu," stāstīja nesen amatā ieceltais "RB Rail" padomes priekšsēdētājs Karolis Sankovskis.

Nekādas detaļas par kandidātu sarakstu padome neatklāj, taču Latvijas Televīzijai neoficiāli zināms, ka uz amatu konkurē divi cilvēki – viens no Somijas un viens no Polijas. Ilgais posms no apstiprināšanas līdz reāla darba sākšanai vajadzīgs, lai kandidāts varētu pārcelties uz Rīgu, kur atrodas "RB Rail" birojs. Vēl neoficiāli zināms, ka viens no klupšanas akmeņiem kandidāta izvēlē ir atalgojums, jo viena kandidāta prasības esot augstas - 20 tūkstoši eiro mēnesī. Tas ir vismaz divas reizes vairāk, nekā saņēma Rubesa.

"Pašreizējā brīdī padome, kurā ir seši cilvēki - divi no Latvijas, divi no Lietuvas un divi no Igaunijas -, ir diskusijās par apmaksas nosacījumiem šim cilvēkam.

(..) Liela, neliela alga, tā, protams, ir diskusija, jo šajā projektā ir gan Eiropas fondu nauda 85%, līdz ar to, protams, liela ietekme ir tam, kā uz to skatās Eiropa, gan šeit ir arī katras no valsts naudām - Latvijas, Lietuvas un Igaunijas, un būtu jābūt kopējam redzējumam, cik mēs būtu gatavi viņam maksāt, bet, protams, pretī saņemot to, ko visas šīs trīs valstis un Eiropa redz - iespējas efektivizēt šo projektu, paātrināt projekta ieviešanu un viņu realizēt," stāstīja "RB Rail" padomes priekšsēdētāja vietnieks Edvīns Bērziņš,

Viņš norādīja, ka pašlaik "Rail Baltica" projekts var būt drošs tikai par aptuveni trešdaļu no kopumā vajadzīgajiem 5,8 miljardiem eiro projekta pabeigšanai, tāpēc būtiski, lai "Rail Baltica" paliktu Eiropas Savienības prioritāšu augšgalā arī pēc maijā gaidāmajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām.

KONTEKSTS:

Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa pagājušā gada 27. septembrī  kopuzņēmuma padomei iesniegusi atlūgumu. Tas stājās spēkā ar tā iesniegšanas brīdi. Rubesa savu atkāpšanos no amata skaidroja ar krasi atšķirīgu un nesavienojamu redzējumu par turpmāko "Rail Baltica" projekta vadības un ieviešanas modeli.

Rubesa "RB Rail" valdes priekšsēdētājas un izpilddirektores amatā apstiprināta 2015. gada oktobra otrajā pusē. Viņas pilnvaru termiņš šajā amatā būtu beidzies 2018. gada oktobrī.

"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

"RB Rail" akcionāri ir uzņēmumi "Lietuvos geležinkeliai", "Eiropas dzelzceļa līnijas" un "Rail Baltic Estonia".

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti