Runājot par testa kravas vilcienu no Ķīnas pērn novembrī un iespējamo šī maršruta izmantošanu arī turpmāk, ministrs informēja, ka, iespējams, nākamais kravas vilciens no Ķīnas tiks organizēts februārī. Tiesa, nākamais vilciens no Ķīnas gaidāms nevis testa braucienā izmantotajā maršrutā Jivu-Zabaikaļska-Rīga, bet maršrutā Ningbo-Rīga.
Ministrs gan norādīja – tas, vai šis kravu pārvadāšanas maršruts būs regulārs, būs atkarīgs arī no pašu uzņēmējiem. Pašlaik ar kokapstrādes uzņēmumiem tiek risinātas sarunas par kokmateriālu vešanu pa dzelzceļu. Tāpat paralēli notiek sarunas par kravu piesaisti no Skandināvijas valstīm.
Proti, tiek strādāts, lai šajā maršrutā ne tikai vestu kravas no Ķīnas, bet arī nodrošinātu "atpakaļplūsmu, kas rada daudz efektīvāku šo maršrutu", piebilda Augulis.
"Bet viss nenotiek tā, kā gribētu - rīt uz pusdienlaiku. Jārēķinās ar valsts iekārtu, gan kaimiņvalstīm, caur kurieni jābrauc. (..) Šis ir pastāvīgs darbs, lai nodrošinātu lielāku kravu pieaugumu," teica ministrs.
Runājot par situāciju ar dzelzceļa pārvadājumiem kopumā, ministrs atzina, ka pērn pēdējos trīs mēnešos šajā jomā ir vērojamas pozitīvas tendences. Tās turpinās arī šogad – šā gada janvāra pirmajās nedēļas pārvadāto dzelzceļa kravu apjoms pieaudzis par 8,5%, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pirms gada.
Pēdējo mēnešu laikā īpaši pieaudzis pa dzelzceļu pārvadāto konteinerkravu apjoms, teica satiksmes ministrs, tomēr piebilda – pērn dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms, salīdzinot ar 2015.gadu, sarucis par aptuveni 14%.