Krustpunktā

Ģimenes jēdziens: Satversmes tiesas spriedums un NA rosinātie grozījumu Satversmē

Krustpunktā

Eiropas Savienības un Ķīnas investīciju līgums: Ko paredz šī vienošanās

Transports un pārvadājumi. Izvaicājam satiksmes ministru Tāli Linkaitu

Ministrs: «Rail Baltica» trasi Lietuva vēlas integrēt savā sistēmā; notiek diplomātiskas sarunas

Projekta “Rail Baltica” trasi Lietuva vēlas integrēt savā dzelzceļa sistēmā. Tāpēc pašlaik notiek diplomātiskas sarunas par vienotiem standartiem visā trasē, intervijā Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” atklāja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

Latvijai ir būtiski tas, lai “Rail Baltica” trasē vilcieni, īpaši kravu vilcieni, brauktu ne tikai no Eiropas uz Lietuvu, bet arī tālāk – līdz Latvijai. “Tāpēc esam ieinteresēti, lai “Rail Baltica” līnija tiktu būvēta pēc vienotiem standartiem, ar vienotām signalizācijas sistēmām un vienotām prasībām, arī vienotām uzturēšanas prasībām,” skaidroja ministrs.

Taču šajā jautājumā neizpaliek “diplomātiskas sarunas” ar Lietuvu, jo kaimiņvalsts dzelzceļa trases celtniecību redz nedaudz citādāk. “Daudz vairāk integrētu Lietuvas dzelzceļa sistēmā. Šīs sarunas nemitīgi notiek,” pastāstīja Linkaits.

Viņš gan piebilda, ka sarunas ar Lietuvas pusi pašlaik neietekmē “Rail Baltica” projektēšanas gaitu.

Tāpat ministrs apstiprināja, ka projekta finansējumam pašlaik nākas konkurēt ar citām infrastruktūras iecerēm, ko vēlas finansēt ar Eiropas Savienības daudzgadu budžetu. Šonedēļ ziņots, ka saistībā ar šo finansējumu Baltijas valstu draudu dēļ ES atveseļošanas fonds atrodas ķīlnieka lomā.

“Cīņas par daudzgadu budžetu ir ļoti līdzīgas cīņām, kādas mums Latvijā ir par ikgadēju budžetu. Arī Eiropā šīs intereses ir dažādas. Tāpēc naudas visiem nepietiek. Mēs esam sarunu rezultātā iezīmējuši, lai nauda, kas rezervēta, pietiktu “Rail Baltica” trasei. Pagaidām Eiropas parlamentā neredzam īstu atbalstu. Tāpēc Baltijas valstu vadītājiem nācās diezgan stingru signālu raidīt Eiropas sadarbības partneriem, ka tā ir viena no mūsu sarkanajām līnijām,” skaidroja Linkaits.

Vienlaikus ministrs pauda uzskatu, ka šim jautājumam risinājums tiks atrasts un nauda tiks piešķirta.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt