Labrīt

Specifiskā Latvijas dzīvotne - zemeņu āboliņš. Iepazīstina botāniķe Ieva Roze

Labrīt

Zoologs: Lidvāveri Latvijā var uzskatīt par izmirušu sugu

Tālis Linkaits: Arī nākotnē nav izslēgta vēl "Latvijas Dzelzceļa" darbinieku atliašana

Ministrs neizslēdz «Latvijas dzelzceļa» darbinieku atlaišanu arī nākamgad

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) neizslēdz, ka "Latvijas dzelzceļš" atlaidīs darbiniekus arī nākamgad, kaut arī šogad plāno atlaist jau ap 700 darbinieku.

Intervijā Latvijas Radio Linkaits stāstīja, ka darbiniekus no uzņēmuma atlaiž, lai padarītu to efektīvāku. Uzņēmumā veikts audits, kas parādījis, ka darbinieku skaits, kas veic tos pašus pienākumus, "Latvijas dzelzceļā" ir lielāks nekā kaimiņvalstīs. 

"Tas bija pēdējais postpadomju uzņēmums kā iepriekš "Latvenergo" un "Lattelecom", kur nebija veiktas būtiskas pārmaiņas nedz organizatoriskajos, nedz tehniskajos procesos," skaidroja ministrs. Pērn izmaiņas tika sāktas un šogad turpinājās, analizējot, kādas darbības var veikt ar mazāku cilvēku skaitu, kā šos cilvēkus labāk izvietot pa visu infrastruktūru Latvijā. Tā arī "Latvijas dzelzceļš" nonāca līdz aptuveni 700 darbinieku samazināšanai. To vidū ir ap 200 administrācijas darbinieku un ap 500, kuri strādā dzelzceļa infrastruktūrā.

Atbildot uz jautājumu, vai arī turpmāk gaidāma darbinieku atlaišana, Linkaits sacīja: "Neizslēdzu, ka arī turpmāk – nākamgad un aiznākamgad – uzņēmums meklēs veidus, kā optimālāk strādāt, kā tas ir Lietuvā un Igaunijā." Viņš piebilda, ka, protams, uzņēmumam kļūstot efektīvākam, būtu arvien mazāk cilvēku, kurus atlaist.

Nākamie "Latvijas dzelzceļa" uzdevumi ir turpināt modernizāciju, kā arī gatavošanās jauno elektrovilcienu uzņemšanai, kas paredz arī peronu pārbūvi.

Runājot par kravu piesaisti dzelzceļam, Linkaits uzsvēra, ka tas nav ātrs process. Vienlaikus viņš atzīmēja, ka redz labus panākumus kontreileru (kravas auto ar puspiekabēm uz dzelzceļa platformām) kravu pārvadājumos, tāpat veiksmīgi notiek tranzīts uz Kaļiņingradu. Mazākā daudzumā, bet turpinās arī kravas no Baltkrievijas. Tāpat sāktas arī sarunas ar Ukrainu par dažādu kravu pārvadājumiem. Par kravu piesaisti notiek diskusijas arī ar Kazahstānu. Atbildot uz jautājumu par iespējamu Ķīnas kravu piesaisti, Linkaits neprognozēja, ka Ķīnas kravas varētu daudz ietekmēt kravu pārvadājumus Latvijā. Nākotnē Linkaits redz kravu apjoma stabilizāciju.

KONTEKSTS:

"Latvijas dzelzceļš" paziņojis Nodarbinātības valsts aģentūrai par 684 darbinieku atlaišanu līdz gada beigām. Uzņēmuma ieņēmumi aizvien samazinās kravu krituma dēļ. Daļu atlaisto darbinieku piesaistīt sev cer Rīgas lidosta.

Pēdējos trīs gados "Latvijas dzelzceļa" koncernā strādājošo skaits samazinājies no vairāk nekā 10 000 līdz aptuveni 7000.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt