“Saistības tiek uzliktas mums – Satiksmes ministrijai – piecu gadu laikā. Tas nav viena gada laikā iztērējams. Šogad, piemēram, nepieciešams avanss 15% apmērā no līguma summas.
Un tad summas sadalās pakāpeniski pa gadiem atbilstoši tam, kā tiek piegādāti jaunie vilcieni,” sacīja ministrs.
Daļu no vajadzīgajiem līdzekļiem varētu ņemt no Skanstes tramvaja projekta. Šāda naudas pārnese gan vēl ir jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.
“Lai process nekavētos, iesākumā mēs definējam, ka nauda tiek piešķirta no valsts budžeta. Un, kad ir piešķirti Eiropas Savienības fondu līdzekļi, tad attiecīgi tos novirza vilcienu projektam,” skaidroja Linkaits.
Indikācijas no Eiropas Komisijas esot “pietiekami pozitīvas” par naudas pārnesi. Projekts atbilstot mērķiem, kādi ir Eiropas Savienības (ES) fondu noteiktajā programmā. “Vēl jāsaformē visi dokumenti, jāsaņem Eiropas Komisijas piekrišana," piebilda ministrs.
Pirmos elektrovilcienus cer saņemt 2021. gadā. Līdz tam gan jāpagūst pielāgot infrastruktūra. Linkaits atzina, ka ne visās stacijās infrastruktūra uzreiz būs pielāgota jaunajiem vilcieniem. “Latvijas dzelzceļš” izsludinājis iepirkumus peronu rekonstrukcijai trasē, kur brauks pirmie jaunie vilcieni.
KONTEKSTS:
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atļāvis "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar uzņēmumu "Škoda Vagonka" par 32 elektrovilcienu iegādi. "Pasažieru vilciens" gandrīz 242 miljonu eiro vērto līgumu par vilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu.
Finanšu ministrs Jānis Reirs (“Jaunā Vienotība”) iepriekš vērsa atbildīgo tiesībsargājošo iestāžu uzmanību uz iespējamiem reputācijas riskiem vilcienu iepirkumā, ja uzvarēs “Škoda Vagonka”, kura ietilpst koncernā ar uzņēmumu, kas iesaistīts korupcijas skandālā “Rīgas satiksme”. Ja iestādēm būs kāda informācija, par to informēs valdību, kad tā lems par finansējuma piešķiršanu vilcienu iegādei.
Skanstes tramvaja projekta kopējās izmaksas lēstas ap 97,4 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. ES Kohēzijas fonda finansējums - 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai esot 4,33 miljoni eiro.