Panorāma

Dzintara Zaķa aizstāvji

Panorāma

"airBaltic" pārceļ lidojumu uz Šarmelšeihu

Klusē par riskiem "airBaltic" investora izvēlē

Ministri un drošības iestādes klusē par riskiem «airBaltic» investora izvēlē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Pēc trešdienas lakoniskā atteikuma "Panorāmai" komentēt lēmumu kļūt par "airBaltic" akcionāru, ceturtdien, 5.novembrī, Ralfs Dīters Montāgs-Girmess sniedzis pirmo publisko paziņojumu. Tikmēr Drošības policija aizvien klusē par riskiem, kas saistīti ar jaunā investora piesaisti.

Valdības akceptētais "airBaltic" finanšu investors Montāgs-Girmess ceturtdien rakstiskā veidā un ar lidsabiedrības starpniecību sniedza savu pirmo ar "airBaltic" attīstību saistīto komentāru, kas gan ir samērā vispārīgs.

""AirBalic" ir ievērojama  aviokompānija unikālā tirgus nišā ar Rīgu kā tās galveno centru Baltijas valstīs ar lieliskām nākotnes iespējām Tallinā un Viļņā. Lidsabiedrībai ir arī ievērojami zemas izmaksas, kas nodrošina lielisku pamatu nākotnes iespējām. "airBaltic” ir izcila vadības komanda, kas izstrādājusi tālejošu biznesa plānu “Horizon 2021”, kas ir svarīgs turpmākiem panākumiem nākotnē, un mēs uzskatām, ka mēs šim plānam ar savām investīcijām varam sniegt jaunu enerģiju," paziņojumā norāda Montāgs-Girmess. No plašākiem komentāriem viņš aizvien atturas, solot tos sniegt jaunnedēļ.

To, ka šī investora piesaistē riskus uzskaitīja gan Drošības policija, gan Satversmes aizsardzības birojs, neslēpj ministri, kuri piedalījās sēdē. Drošības policijā "Panorāmai" sacīja, ka nekādus komentārus nesniegs. Nerunīgi par riskiem ir arī ministri.

"Tā ir aizklātā valdības sēde - lai kā kādam gribētos izpaust informāciju, kas ir runāts šajā valdības sēdē, tas ir likuma pārkāpums. Lai kā man gribētos kaut ko pateikt, to aizliedz likums," teica tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs (Nacionālā apvienība).

"Riski bija, bet nav tā, ka drošības iestādes norāda, ka... Tomēr šie riski ir jāizsver kopā ar ekonomiskajiem riskiem, lai "airBaltic" turpinātu savu darbību. (..) No ministrijas pozīcijām tas bija vienīgais investors. Mēs citus variantus nevarējām vērtēt, jo citu variantu vienkārši nebija," sacīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis ("Vienotība").

Valdības sēdē, kurā ministri lēma par jauno “airBaltic” investoru, nepiedalījās pieci ministri. Kultūras ministre Dace Melbārde (Nacionālā apvienība) un izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile bija komandējumā. Veselības ministrs Guntis Belēvičs (Zaļo un Zemnieku savienība) piedalījās Latvijas Televīzijas raidījuma "Viens pret vienu" intervijā. Finanšu ministrs Jānis Reirs ("Vienotība") atprasījās premjerei no slēgtās daļas slimības dēļ, bet ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola (Zaļo un Zemnieku savienība) nepiedalījās mājas apstākļu dēļ. 

"Man ir par to liels pārsteigums. Ja būtu pabrīdināts, ka ir tik svarīgs jautājums, ka ir pēdējais lēmuma pieņemšanas brīdis, es premjeres vietā nelaistu prom ministrus no šīs sanāksmes," teica ekonomikas ministre.

Ministri sola, ka lielāka atklātība par investora izvēles procesu gaidāma piektdien, 6.novembrī, līdz ar valdības slēgtās sēdes daļas protokollēmuma atslepenošanu.

Jau ziņots, ka valdība sēdē otrdien, 3.novembrī, aiz slēgtām durvīm pēc vairāk nekā četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta "Prudentia" atrasto investoru Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic".

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss ("Vienotība") informēja, ka apstiprinātais investors - Vācijas pilsonis Ralfs Dīters Montāgs-Girmess - aviokompānijā ieguldīs 52 miljonus eiro, bet valsts - 80 miljonus eiro.

Šis gan būs pagaidu jeb finanšu investors aviokompānijā - Satiksmes ministrijai uzdots divu gadu laikā atrast stratēģisko investoru uzņēmumam.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (“Vienotība”) nolēmusi pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa (“Vienotība”) demisiju. Iemesls ir “ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas."

Tāpat vēstīts, ka Montāgs-Girmess jau ilgus gadus ar biznesu nodarbojas Krievijā, un viens no tiem ir saistīts ar Krievijā ražoto lidmašīnu pārdošanu. Intervijā Krievijas žurnālam „Medveģ” 2010.gadā viņš atzina, ka savulaik bijis Vācijas izlūkdienesta darbinieks, tomēr, redzot, ka aukstais karš esot beidzies, nolēmis pievērsties biznesam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti