Pēcpusdiena

ES dalībvalstu līderi spriež par savienības reakciju pēc “Brexit”

Pēcpusdiena

Turcijas lidostā nograndis sprādziens. Vai gaidāmi jauni drošības pasākumi?

Dīzeļvilcienu atjaunošanas projekts atkal aizkavējas

Ministri ļauj pagarināt dīzeļvilcienu modernizāciju līdz septembra vidum

Otrdien, 28.jūnijā, valdība atbalstīja grozījumus noteikumos, kas paredz ļaut AS “Pasažieru vilciens” īstenot dīzeļvilcienu modernizācijas projektu līdz šā gada 20.septembrim, informēja Satiksmes ministrijā.

Projektā tiek modernizēti pieci dīzeļvilcienu sastāvi ar trīs vagoniem, kā arī viens ar četriem vagoniem. Visas sešas vilcienu vagonu grupas ir nokomplektētas, un ražošanas process tām ir pabeigts.

Trīs vagonu grupas ir nodotas ekspluatācijā un jau tiek izmantotas pasažieru pārvadāšanai, savukārt ceturtajam vilciena sastāvam  ir veikta vagonu verifikācija un tas tiks nodots ekspluatācijā līdz esošā projekta īstenošanas termiņa beigām – 30.jūnijam.

Bet piektajai un sestajai vagonu grupai ir atlicis veikt iekārtu un sistēmu iestatīšanu, izmēģinājuma braucienus un verifikāciju, kā arī atšķirīgajam vagona tipam sertifikācijas procedūru.

Saskaņā ar “Pasažieru vilciena” sniegto informāciju, pēc modernizēto vilcienu sastāvu nodošanas ekspluatācijā pirmajam vilcienu sastāvam tika atklāti iepriekš neparedzami defekti, kuru novēršanai, ievērojot  modernizācijas iepirkuma līgumā noteikto piecu dienu termiņu, tika izmantoti agregāti un komponentes no piektā un sestā dīzeļvilcienu sastāva. Ārvalstu piegādātāji nav spējuši operatīvi piegādāt  nepieciešamās komplektējošās daļas, līdz ar to aizkavēta arī sertifikācija un nodošana ekspluatācijā. 

Dīzeļvilcienu sastāvu modernizētājas, pilnsabiedrības "DMU vilcieni"pārstāvis Gatis Kamarūts Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" kavēšanos ar vilcienu modernizāciju skaidroja ar to, ka uzņēmumam nebija pieredzes, "lai noteiktu termiņus un paredzētu visas tās problēmas, ar kurām saskārāmies".

"Protams, sākotnēji mums likās daudz skaistāk un vienkāršāk, nekā tas beigās izrādījās," atzina Kamarūts.

Jau ziņots, ka dīzeļvilcienu modernizācija tika uzticēta pilnsabiedrībai "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks". Kopumā vilcienu modernizācija prasa nepilnus 22 miljonus eiro un 13 miljoni eiro bija paredzēti kā ES līdzfinansējums. 

Sākotnējais projekta termiņš bija 2015.gada 31.decembris, taču pērn decembra sākumā “Pasažieru vilciens” to lūdza pagarināt līdz 2016.gada 30.jūnijam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt