Labrīt

Ilga Kreituse: Koalīcijas partijas domā, kā sevi izcelt, ne risināt problēmas kompleksi

Labrīt

Novadu reforma: Steigšus, bet ar kompromisiem un sagaidāmiem pēdējā brīža pārsteigumiem

Mediju izcilības centra vadītāja: Mediju vidē notiks konsolidācija

Mediju izcilības centra vadītāja: Mediji turpinās attīstīt maksas saturu

Maksas satura attīstība elektroniskajā vidē ir solis, ko Latvijas mediji turpinās izvērst, šādu viedokli intervijā Latvijas Radio pauda Baltijas Mediju izcilības centra vadītāja Gunta Sloga.

Pēc viņas teiktā, Latvijas mediji ir krīzē jau vairākus gadus, kas saistīts ar mediju lietošanas paradumu maiņu. Covid-19 krīze problēmas mediju jomā tikai saasināja.

Pēdējos gadus mediji mēģinājuši meklēt dažādus risinājumus un dažādot ieņēmumu avotos. Atsevišķi mediji mēģinājuši ieviest maksas saturu. Piemēram, par to nupat paziņojusi žurnālu izdevniecība "Žurnāls Santa", kas izveidojusi maksas dzīvesstila portālu “Santa+”. Tāpat mediji biznesa dažādošanai mēģinājuši rīkot dažādas konferences, kas gan Covid-19 krīzē vairs nav iespējams.

Sloga atzina, ka ir zināms paradokss – krīzē medijiem ir vairāk jāstrādā, taču tie saņem mazāk.

Tiek ziņots par gadījumiem, kad tiek samazinātas algas, sacīja centra vadītāja, norādot, ka situācija mediju jomā ir slikta, īpaši komercmedijiem.

Visticamāk, ka situācija īpaši nemainīsies arī pēc 1-2 mēnešiem, jo reklāmas medijos uzreiz neatgriezīsies.

Mediju izaicinājums nākotnē būs meklēt jaunus veidus, kā pelnīt. Stiprākie mediji izdzīvos, uzskata Sloga, paužot pārliecību, ka mediji turpinās attīstīt maksas saturu elektroniskajā vidē. Vienlaikus centra vadītāja atzina, ka pastāv draudi, ka daļa no drukātās preses pārtrauks darbību vai apvienosies. Bēdīga situācija ir arī ar mazajiem medijiem.

Trešdien, 20. maijā, notiks Baltijas Mediju izcilības centra rīkota tiešsaistes diskusija "Vai mediji izdzīvos Covid-19 krīzē?". Tajā piedalīsies vadošu Baltijas mediju vadītāji, kuri krīzes dēļ ir pieņēmuši savu uzņēmumu attīstībai sāpīgus lēmumus, un paudīs savu viedokli par to, kā redz plašsaziņas līdzekļu nākotni Baltijā. 

KONTEKSTS:

Līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%.

Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedru aptauja rādīja, ka visos medijos apturētas plānotās reklāmas kampaņas, atceltas jau apstiprinātās un nav plānots atsākt reklamēties tuvākajā laikā. LŽA aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus. Valdība sēdē aprīļa sākumā nolēma komercmediju atbalstam no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt nedaudz vairāk kā divus miljonus eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti