Mazumtirdzniecības apgrozījums šogad par 2,2% lielāks nekā pirms gada

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šā gada pirmajos piecos mēnešos pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās pieaudzis par 2,2% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Pārtikas preču grupā apgrozījums šā gada piecos mēnešos salīdzinājumā ar 2015.gada attiecīgo periodu palielinājies par 1,4%, bet nepārtikas –  par 2,6%.

Lielākais kāpums interneta veikalos

Šā gada maijā, salīdzinot ar 2015.gada maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 3,4%, liecina CSP apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Tostarp pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 2,1% un nepārtikas preču grupā – par 3,9%.

Šā gada maijā salīdzinājumā ar 2015.gada maiju lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 19%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,1%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 9,5%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 8%).

Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,1%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 6,2%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,9%).

Mēneša griezumā pieaugums par 0,9%

2016.gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,6%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 0,9%. 

Salīdzinot ar aprīli, apgrozījums pieaudzis autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 6%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,3%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,6%), lietotu preču mazumtirdzniecībā (par 4,1%), kā arī grāmatu un kancelejas piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,9%).

Savukārt apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 8,2%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,4%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 3%) un metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,2%).

Apgrozījums pieaugs lēnāk nekā pērn

Ekonomikas ministrijas (EM) Tautsaimniecības struktūrpolitikas departamenta vecākā eksperte Vita Skuja  norāda, ka mazumtirdzniecības apgrozījuma tempi Latvijā kļūst straujāki. Pēc mērena kāpuma gada sākumā, aprīlī nedaudz saruka pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums, savukārt maijā tas atkal nedaudz pieauga un bija par 0,2% lielāks nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. 

Pieaugot iedzīvotāju ienākumiem un nodarbinātībai, mazumtirdzniecības apgrozījuma apjomi pieaugs arī turpmāk. Tomēr, ņemot vērā, ka šogad darba samaksa aug lēnāk nekā pērn un arī nodarbinātības pieaugums ir mērens, tad, visticamāk, kopumā šogad mazumtirdzniecības apjomi pieaugs nedaudz lēnāk nekā 2015. gadā, kad tie pieauga par vairāk nekā 5%, atzīmē EM eksperte.

"Swedbank" ekonomists Andrejs Semjonovs lēš, ka mazumtirdzniecības sniegums turpmākajos mēnešos būs svārstīgs, tomēr gadā kopumā, visticamāk, apjomi augs lēnāk nekā pērn.

"Patērētāju noskaņojums šī gada pirmajā pusē saglabājas nemainīgs. Taču no otras puses, iedzīvotāji aizvien ir piesardzīgi tērēt un turpina uzkrāt," atzīmēja bankas ekonomists, norādot – maijā mājsaimniecību noguldījumi bankās bija par 6,3% lielāki nekā pirms gada.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti