Mazumtirdzniecības apgrozījums martā – par 13,2% lielāks nekā pirms gada

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

2022. gada martā, salīdzinot ar 2021. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 13,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. 

Pārtikas preču mazumtirdzniecība 2022. gada martā pieauga par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 24,4%, autodegvielas – palielinājās par 12,8%. Tomēr CSP atgādināja, ka martā tika atviegloti Covid-19 izplatības ierobežošanai noteiktie drošības pasākumi.

Salīdzinot ar 2021. gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,5 reizēm), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 63,5%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 40,2%). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,3%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 29,5%.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

2022. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 11%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 18,6%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 11,5%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 55,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 28%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 19,9%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,9%).

2022. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 29,7%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti