Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā sarucis arī oktobrī – par 0,4% mazāks nekā pirms gada

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā 2019. gada oktobrī, salīdzinot ar 2018. gada oktobri, samazinājās par 0,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Tādējādi mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā samazinās otro mēnesi pēc kārtas. 

Pārtikas mazumtirdzniecība šā gada oktobrī, salīdzinot ar atbilstošu laika posmu pirms gada, palika iepriekšējā gada līmenī. Savukārt nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,3%, autodegvielas – samazinājās par 3,2%.

Salīdzinot ar 2018. gada oktobri, apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 14,8%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 13,7%).

Lielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 10,6 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 9,2%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 1,3%.

2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,1%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, arī palielinājās par 0,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4%).

Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,9%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,1%).

2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,5%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti