Mazumtirdzniecības apgrozījums gada laikā audzis par 4,2%; būtiskākais kāpums – apģērbu un apavu tirdzniecībā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Latvijā mazumtirdzniecības apgrozījums 2022. gada maijā, salīdzinot ar 2021. gada maiju, pieauga par 4,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,9%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,8%, autodegvielas – samazinājās par 2,6%.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Salīdzinot ar 2021. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 65,2%), farmaceitisko un medicīnisko preču (par 8,9%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 8,2%) mazumtirdzniecībā.

Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,3%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,4%). 2021. gada maijā bija spēkā būtiski ierobežojumi tirdzniecībai lielajos tirdzniecības centros.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 23,6%.

2022. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,1%.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,5%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,2%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,9%), un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,2%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,7%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,9%).

2022. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 7,1%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti