Salīdzinot ar 2020. gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 57,1%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 45,9%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 44,8%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 19,4%.
Avots: CSP
CSP atzīmēja, ka 2020. gada aprīlī bija būtisks mazumtirdzniecības kritums Covid-19 dēļ.
Mēneša griezumā pieaugums par 3,6%
2021. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 3,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,8%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 9,1%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 1,2%. Ierobežojumi, kas attiecas uz mazumtirdzniecības uzņēmumiem, tika mīkstināti 2021. gada aprīlī.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 33,5%),
mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 23,2%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 17,6%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,6%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,1%).
2021. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 4,5%.