Mažeiķu–Reņģes posma nojaukšanas lietā LDz grasās tiesāties par kompensāciju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

“Latvijas dzelzceļš” gatavojas vērsties tiesā pret Lietuvas kolēģiem saistībā ar zaudējumiem pēc dzelzceļa līnijas Mažeiķi–Reņģe posma nojaukšanas. Pašlaik ir pasūtīta juridiskā ekspertīze, pēc kuras rezultātiem kļūs skaidrs, kuras puses – Lietuvas vai Latvijas – tiesā jāvēršas, vēsta LTV7.

Lietuvas Dzelzceļa kompānijas vadītājs Mants Bartuška paziņoja, ka nojauktā dzelzceļa posma atjaunošanu varētu sākt tuvākajā laikā. Ieguldījumi 19 kilometrus garā posma atjaunošanā varētu būt aptuveni 20 miljoni eiro. Turklāt Lietuva grasās apstrīdēt tiesā Eiropas Komisijas piemēroto sodu 28 miljonu eiro apmērā.

Bartuška pieļāva, ka arī “Latvijas dzelzceļš” varētu vērsties tiesā, ieguvuma gan no tā nebūšot. Taču Latvijas uzņēmumā uzskata citādāk.

“Kompensācijas apmēru par mūsu zaudējumiem desmit gadu laikā  noteiks tiesa. Un šī vairāk ir retorika tiesai un viņu pozīcijai, ka latviešiem nekas nepienākas. Bet mūsu pozīcija ir citādāka. To, kas mums pienākas, to mēs prasīsim tiesā,” pauda "Latvijas dzelzceļa" valdes loceklis un viceprezidents Aivara Strakšas.

Viņš atklāja, ka pieteikums tiek gatavots tiesām Latvijā un Lietuvā. Un pašlaik uzņēmums pasūtījis juridisko ekspertīzi, lai varētu sasniegt labāko rezultātu.

“Visticamāk, [Lietuvai] nāksies maksāt no nodokļu maksātāju naudas. Diez vai dzelzceļš maksās kompensāciju ne tikai Latvijai, bet arī pārvadātājiem un citām kompānijām. Tāpēc viņi cenšas minimizēt savus zaudējumus,” pauda Strakšas.

Pašlaik runāt par kompensāciju apmēru, ko “Latvijas dzelzceļš” vēlētos saņemt, esot pāragri. Taču tā būšot “liela nauda”.

Ziņots, ka Latvija iesniegusi Lietuvai notu, pieprasot atjaunot pirms gandrīz 10 gadiem nojaukto sliežu ceļu starp Mažeiķiem un Reņģi. Vēlāk Eiropas Komisija paziņoja par sodu Lietuvas Dzelzceļam (“Lietuvos geležinkeliai”) 27,873 miljonu eiro apmērā par konkurences ierobežojumiem dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā, nojaucot dzelzceļa savienojumu starp Lietuvu un Latviju. EK uzdevusi Lietuvas pusei triju mēnešu laikā izbeigt un novērst pārkāpumu.

Lietuvas kompānijai ir tiesības sev nelabvēlīgo EK lēmumu apstrīdēt Eiropas Savienības tiesā. Tāpat Lietuvas pusei ir iespēja izvēlēties risinājumu konkurences ierobežojumu novēršanai, tostarp posma atjaunošana neesot obligāta. Taču Lietuvas Dzelzceļš paziņoja, ka plāno atjaunot nojaukto posmu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti