Dienas ziņas

Absolventi darba tirgū

Dienas ziņas

Pieaug spriedze Korejas pussalā

Sola uzlabot sabiedriskā transporta pieejamību

Mazapdzīvotās vietās sabiedrisko transportu plāno nodrošināt bez maksas; vairākus maršrutus Pierīgā nedotēs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

No nākamā gada vidus vietās ar zemu iedzīvotāju blīvumu sabiedriskais transports varētu būt bez maksas. Taču vairākus plaši izmantotus autobusu maršrutus Pierīgā, kur paralēli kursē vilciens, valsts turpmāk nedotēs.  

No nākamā gada autobusu pārvadājumi tiks organizēti divējādi - valsts dotētajā maršrutu tīklā un komerciālajos maršrutos. Vietās ar mazu apdzīvotības blīvumu sabiedriskais transports no nākamā gada vidus būs bez maksas. 

Autobusu pārvadājumi pasažieriem kļūs komfortablāki un drošāki. Transportlīdzeklī vajadzēs būt drošības jostām, informācijai par pieturām, velosipēdu turētājiem. 

"Ieguvums būs [pakalpojumu] kvalitātes celšana visiem iedzīvotājiem," norādīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienlaikus sākotnēji paredzēti astoņi komercmaršruti, kuri netiks finansēti no valsts līdzekļiem un tiks atvērti brīvai konkurencei. Šie maršruti būs Rīga-Jaunķemeri, Rīga-Sloka, Rīga-Olaine, Rīga-Jelgava, Rīga-Ogre, Rīga-Salaspils, Rīga-Sigulda, Rīga-Daugavpils. Nākotnē paredzēts piedāvāt vēl divus komercmaršrutus.

"Ja mums ir jāizvēlas, kā dotēt divus paralēlus pārvadājumus, mēs izvēlamies dotēt dzelzceļu," uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

Ministrs sola, ka jau 2022. gada maijā Latvijā jāparādās jaunajiem elektrovilcieniem, bet vēl pēc gada - dīzeļvilcieniem. Bet vispirms vēl jātiek skaidrībā par konkursu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai. 

Izpildot premjera lūgumu, Satiksmes ministrija pirmdien iesniedza izskatīšanai valdībā starpziņojumu par reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkumu. Maijā konkursā par pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada tika izraudzīti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs no kopumā 16.  Četrās lotēs jūnija beigās tiks izsludināts atkārtots konkurss. Premjers Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") jau publiski paudis neizpratni par atsevišķiem konkursa uzvarētājiem, kuri saistīti ar agrākajiem politiķiem. Ministrs pārmetumus noraida. 

"Tas nav nekas jauns, ka zaudētāji skrien sūdzēties pie politiķiem. Es nevaru izmērīt Kariņa niknuma pakāpi," komentēja Linkaits.

Jaunā Sabiedriskā transporta nākotnes koncepcija un reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkums ļaušot valstij 10 gados ietaupīt ap 85 miljoniem eiro jeb vidēji 8,5 miljonus eiro gadā.

KONTEKSTS:

Latvijas Televīzija jau ziņojusi, ka apjomīgā iepirkumā par tiesībām pārvadāt pasažierus par valsts naudu starp uzvarētājiem ir SIA “Sabiedriskais autobuss”. Kompānijas īpašnieku SIA “B-Bus” patiesā labuma guvējs vēl gada sākumā bija dažādos skandālos ierautais politiķis Aleksandrs Brandavs, turklāt “B-Bus” maijā bija gandrīz 80 tūkstošu eiro liels nodokļu parāds. Konkursa rezultātu Linkaitam skaidrot prasīja premjers Kariņš, arī vaicājot, vai konkursā vērtēta pretendentu reputācija. 

Linkaits rosinājis no dalības publiskajos iepirkumos izslēgt pretendentus ar sliktu reputāciju. Saeimas deputāti reputācijas iekļaušanu kritēriju skaitā vērtē skeptiski, taču atbalsta stingrākus nosacījumus nodokļu nomaksai. 

Premjers Kariņš atbalsta Linkaita iniciatīvu padarīt stingrāku Publisko iepirkumu likumu, taču ir neizpratnē, kāpēc tas nav noticis pirms reģionālo pārvadātāju iepirkuma. Kariņš arī uzsver, ka diskusija par strīdīgā iepirkuma rezultātiem valdībā vēl turpināsies. Pagaidām ar uzvarētājiem līgumi nav noslēgti, jo citi pretendenti iesnieguši sūdzības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti