Lai gan apjoma ziņā alus tirgus kļūst mazāks, tomēr vērtības ziņā krituma nav, jo patērētāji izvēlas dārgāku un kvalitatīvāku alu. Turklāt katru gadu par 3-4% sarūk plastmasas pudelēs iepakotā alus pārdošanas apjomi, pastāstīja Šure.
Patērētā alus apjoma kritumu asociācijā skaidro arī ar demogrāfiskajiem rādītājiem: “Tie cilvēki, kuri ikdienā varētu izdzert glāzi alus, pašlaik ir Anglijā, Vācijā, Spānijā un tur patērē vietējo alu.”
To, ka latvieši ir alus cienītāji, apliecina „Valmiermuižas alus” saimnieks Aigars Ruņģis. Viņš stāsta, ka Latvijā tiek brūvēts aizvien labāks alus, cilvēki pieprasa interesantākas alus garšas un gatavi arī vairāk maksāt par alu, kā arī attīstās alus baudīšanas kultūra.
Turklāt vasarā pieprasījums pēc mazo alusdarītavu produkcijas mēdz būt lielāks nekā to ražošanas apjomi.
Ruņģi arī priecē tas, ka ārzemju viesi dod priekšroku mazajām alusdarītavām. Līdz ar to “Valmiermuižas” cienītāju loks aug arī Lietuvā un Igaunijā. Viņš lēš, ka mazo alus darītavu bizness attīstīsies arī turpmāk.