Lai gan biežāk preses slejās un arī sabiedrības diskusijās uzmanību izpelnās lieli uzņēmumi, tomēr tieši mazie uzņēmumi veido lielāko daļu no Latvijas ekonomikas, jo kopumā 99,5% no Latvijā reģistrētajiem uzņēmumiem ir mazi vai vidēji. Turklāt lauvas tiesu – aptuveni 85% – no kopējā uzņēmumu skaita veido mikrouzņēmumi, pie kuriem tiek ieskaitīt uzņēmumi ar darbinieku skaitu, kas ir mazāks par desmit un apgrozījumu ne vairāk kā divi miljoni eiro gadā.
Tomēr statistika liecina, ka tieši šajā uzņēmumu segmentā Latvijā ir vērojama straujākā izaugsme, un, piemēram, no uzņēmumiem, kuri piedalās iniciatīvā "Atbalsti mazo biznesu!", gandrīz pusei ir audzis apgrozījums, 56% ir palielinājuši peļņu, bet 14% ir audzis darbinieku skaits.
Jāpiebilst, ka kopumā uzņēmumu skaits Latvijā pēdējo gadu laikā ir būtiski pieaudzis: no 17 uzņēmumiem uz 1000 iedzīvotājiem 2001.gadā līdz 36 – 2012.gadā.