Tā intervijā otrdienas rītā LTV programmā „Rīta Panorāma” sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss („Vienotība”).
„Es neesmu dzirdējis, ka kāda pašvaldība būtu sajūsmā par šo projektu,” teica Matīss, norādot, ka arī iedzīvotāju intereses un vajadzības tiks ņemtas vērā, jo viens no dzelzceļa posmiem Mārupē varētu būt salīdzinoši tuvu dzīvojamajiem rajoniem.
Vērā tiks ņemtas arī vides aizsardzības intereses, piebilda Matīss. No otras puses, skaidroja ministrs, šis ir ģeopolitiski svarīgs projekts. Tāpēc būs jāatrod elastīgs kompromiss, lai saskaņotu visu intereses.
Ziņots, ka pašvaldības ir nemierā ar „Rail Baltica II” maršrutu un iebildumus ir cēlusi arī galvaspilsēta Rīga.
Latvijas pusē pie Igaunijas robežas jaunais sliežu ceļš sāksies Ainažos. Tad, stiepjoties caur Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu un Salaspils novadiem, sasniegs Rīgu. Ievadu galvaspilsētā paredzēts izveidot vietā, kurā kādreiz bija Ērgļu dzelzceļa līnija. Pēcāk vilciens virzīsies uz Centrālo staciju, bet no tās pa jaunu dzelzceļa tiltu uz Rīgas lidostu. Tālāk caur Mārupes, Olaines un Ķekavas novadiem virzīsies līdz Bauskas novadam, kur šķērsos Latvijas - Lietuvas robežu.
Būvniecības vajadzībām nāksies atpirkt aptuveni 2000 īpašumu. Šiem izdevumiem nāksies atvēlēt vairākus desmitus miljonu eiro no kopējām Latvijai paredzētajām izmaksām, kas ir 1,3 miljardi eiro.