Ministrs arī piebilda, ka nezina, kāpēc pašlaik vērtētajā konkursā nebija pieteikušies pašmāju ražotāji.
Iepriekš „Panorāma” vēstīja par Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas un Rīgas Vagonbūves rūpnīcas interesi par iespējamo jauno vilcienu iepirkuma konkursu. Pēc raidījuma rīcībā esošās informācijas, premjere un satiksmes ministrs tikušies ar Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas īpašnieku Oļegu Osinovski.
Matīss apliecināja, ka bijusi tikšanās ar Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību, kas ir viena no lielākajām valstī. Un tajā tikusi uzklausīta arī prezentācija par Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcu.
Tāpat ministrs arī apmeklējis pašu rūpnīcu un pastāstīja, ka tajā iegādātas modernas iekārtas. Tomēr viņš norādīja – varbūt nākotnē rūpnīcā arī varētu ražot vilcienus, taču pašlaik līdz tam vēl esot tālu.
Vēstīts, ka par "Pasažieru vilciena" vilcienu nomas konkursa uzvarētājiem kļuva Šveices kompānija „Stadler Bussnang”. Līgums pagaidām gan vēl nav parakstīts. Konkursa rezultātus jau apstrīdējusi Dienvidkorejas kompānija „Hyundai Rotem”, kas uzstāj, ka tās piedāvājums ir lētāks. Neoficiāli gan izskanējis, ka dienvidkorejiešiem atteikts, jo viņu ražotajiem vilcieniem ir bijušas problēmas Ukrainā. "Stadler" piedāvātā nomas maksa vilcieniem uz 15 gadiem ir 412 miljoni eiro, bet "Hyundai" - 284 miljoni.
Satiksmes ministrs Matīss iepriekš izteica šaubas, vai uzņēmums var atļauties šādu darījumu bez valsts palīdzības. Taču valstij šādu līdzekļu tuvākajos gados nebūs.
Neilgi pēc konkursa rezultātu paziņošanas no amata atkāpās „Pasažieru vilciena” valde un jau nākamajā dienā tika iecelta jaunā valde. Tai tika dots uzdevums izvērtēt līdzšinējo konkursa procedūru un lemts par līguma slēgšanu vai jauna konkursa rīkošanu.