"Praktiski tas nozīmē sarežģīt dzelzceļa darbu. Eiropā varbūt šīs izmaiņas izjustu pozitīvāk - tur nav tik liela noslodze dzelzceļiem, tur vairāk ir pasažieru satiksme, bet mūsu gadījumā, kad noslodze ar kravas pārvadājumiem ir maksimāla, tas tikai sarežģītu darbu," atzina Magonis un pauda bažas, ka šīs izmaiņas padarīs neefektīvāku uzņēmumu darbu.
Viņš atgādināja, ka pašlaik Latvijā darbojas koncerns "Latvijas dzelzceļš" , kura mātes kompānija ir LDz un ir meitas uzņēmumi, kas pārvalda dzelzceļa infrastruktūru un atbild par pārvadājumiem, kā arī ir divi privātie pārvadātāji ar aptuveni 25% tirgus daļu. "Šis modelis, manā skatījumā, ir ļoti veiksmīgs. Ja censtos nodalīt, piemēram, mūsu pārvadātāju no mātes kompānijas, tad dzelzceļa sistēma kļūtu daudz neefektīvāka kaut vai tāpēc vien, ka daudzas kravas, piemēram, ogles, neviens negribētu vest, jo tās nav kravas ar augstu pievienoto vērtību, koncerna ietvaros tās ved, jo koncernam ir izdevīgi - tiek iekasēta maksa par infrastruktūru, bet tieši pārvadātājam nav izdevīgi," skaidroja Magonis.
LDz vadītājs arī atzina - jo sadalītāka ir sistēma, jo pārvadājumi kļūst dārgāki. "Tirgus liberalizācija šeit nestrādā," atzina Magonis, uzsverot, ka dzelzceļa pārvadājumi ir ļoti specifiski.