"Madonas maiznieks" darbojas jau vairāk nekā piecus gadu desmitus un ir viens no tiem retajiem vietējiem uzņēmumiem, kas pārdzīvojis lielo ārvalstu uzņēmumu ienākšanu Latvijas tirgū. To, ka uzticība gados pārbaudītām receptēm vainagojas panākumiem, apliecina aizvadītajā „Rīga Food” izstādē iegūtās trīs godalgas par īpaši kvalitatīvu produktu. Lai nodrošinātu kvalitāti, „Madonas maiznieks” miltus iepērk no Latvijas dzirnavniekiem Rīgā, Jelgavā un Dobelē.
Pašlaik vēl izmanto pērnā gada ražu, no jaunā biruma pagaidām piegādāti ap 30% rudzu miltu, tāpēc par to kvalitāti vēl pāragri spriest, taču cenas prognozē pārsvarā nemainīgas. „Cenas, es neteiktu, ka īpaši krītas miltiem, cenas ir saglabājušās tādas pašas kā bija pagājušajā gadā, pat īstenībā nedaudz uz augšu drusciņ,” stāsta ražošanas daļas vadītājas vietniece Ināra Lemešonoka.
Tomēr tieši kvalitāte nereti ir tā, kas iepirkumos liek zaudēt lētākā piedāvājuma priekšā, un ceptuves vadītāja neslēpj sarūgtinājumu, ka pat vietējās pašvaldības iestādes priekšroku dod kaimiņu novadu uzņēmumiem. Viņa cer, ka, ieviešot bordo karotītes zīmolu, iepirkumos piedāvājumu varēs vērtēt pēc kvalitātes, ne lētākās cenas. „Iepirkumos skolām, bērnudārzos, slimnīcām tad būs tā kā priekšroka dota, un mēs gribam četras šķirnes maizes, kas tieši domātas uz iepirkumiem,” norāda uzņēmuma ražošanas direktore Ludmila Harina.
Uzņēmēja skeptiski vērtē vairāku partiju priekšvēlēšanu solījumos ietverto pazeminātās pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes piemērošanu veselīgai pārtikai.
„Varbūt pārtikai kā tādai, maizei, pienam, ko uzskata par pamatpārtiku, varbūt vajag to PVN mazāku. Bet lai noteiktu, ka tikai veselīgai maizei, es domāju, ka tas nebūtu tik vienkārši,” saka Harina.
Taču ne jau ar īpašām kampaņām nodrošinās vietējās preces noietu, ja jūtami samazinās pats svarīgākais - iedzīvotāju daudzums, uzskata pieredzējusī uzņēmēja.