Dienas ziņas

Darbu sāk Saeimas vēlēšanu iecirkņi

Dienas ziņas

Noskaidroti «Eiropas gada cilvēki»

Mazie uzņēmumi laukos vietējās preces noieta pieaugumu nejūt

«Madonas maiznieks»: Ne Krievijas embargo, bet cilvēku aizbraukšana ietekmē biznesu

Nevis Krievijas krīze, bet gan cilvēku skaita samazināšanās ir ietekmē produkcijas noietu - tā pašreizējo situāciju laikā, kad izvērsta vietējos uzņēmējus atbalstoša kampaņa, raksturo ilggadējā SIA „Madonas maiznieka” ražošanas direktore Ludmila Harina. Pieredzējusī uzņēmēja uzskata, ka mazais lauku uzņēmējs var vienīgi paļauties uz gadiem uzticīgo pircēju un ar cerībām gaida, kad bordo karotītes zīmols kvalitatīvam produktam iepirkumos ļaus konkurēt ar lētāko piedāvājumu.

"Madonas maiznieks" darbojas jau vairāk nekā piecus gadu desmitus un ir viens no tiem retajiem vietējiem uzņēmumiem, kas pārdzīvojis lielo ārvalstu uzņēmumu ienākšanu Latvijas tirgū. To, ka uzticība gados pārbaudītām receptēm vainagojas panākumiem, apliecina aizvadītajā „Rīga Food” izstādē iegūtās trīs godalgas par īpaši kvalitatīvu produktu. Lai nodrošinātu kvalitāti, „Madonas maiznieks” miltus iepērk no Latvijas dzirnavniekiem Rīgā, Jelgavā un Dobelē.

Pašlaik vēl izmanto pērnā gada ražu, no jaunā biruma pagaidām piegādāti ap 30% rudzu miltu, tāpēc par to kvalitāti vēl pāragri spriest, taču cenas prognozē pārsvarā nemainīgas. „Cenas, es neteiktu, ka īpaši krītas miltiem, cenas ir saglabājušās tādas pašas kā bija pagājušajā gadā, pat īstenībā nedaudz uz augšu drusciņ,” stāsta ražošanas daļas vadītājas vietniece  Ināra Lemešonoka.

Tomēr tieši kvalitāte nereti ir tā, kas iepirkumos liek zaudēt lētākā piedāvājuma priekšā, un ceptuves vadītāja neslēpj sarūgtinājumu, ka pat vietējās pašvaldības iestādes priekšroku dod kaimiņu novadu uzņēmumiem. Viņa cer, ka, ieviešot bordo karotītes zīmolu, iepirkumos piedāvājumu varēs vērtēt pēc kvalitātes, ne lētākās cenas. „Iepirkumos skolām, bērnudārzos, slimnīcām tad būs tā kā priekšroka dota, un mēs gribam četras šķirnes maizes, kas tieši domātas uz iepirkumiem,” norāda uzņēmuma ražošanas direktore Ludmila Harina.           

Uzņēmēja skeptiski vērtē vairāku partiju priekšvēlēšanu solījumos ietverto pazeminātās pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes piemērošanu veselīgai pārtikai.

„Varbūt pārtikai kā tādai, maizei, pienam, ko uzskata par pamatpārtiku, varbūt vajag to PVN mazāku. Bet lai noteiktu, ka tikai veselīgai maizei, es domāju, ka tas nebūtu tik vienkārši,” saka Harina.

Taču ne jau ar īpašām kampaņām nodrošinās vietējās preces noietu, ja jūtami samazinās pats svarīgākais - iedzīvotāju daudzums, uzskata pieredzējusī uzņēmēja.    

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti