«Luminor» banka pabeigusi klientu datu pārcelšanu no «Nordea»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Jūlija beigās pabeigta "Luminor" bankas klientu datu un pakalpojumu pārcelšana Latvijā no līdzšinējās "Nordea" sistēmas uz vienotu "Luminor" platformu, informēja "Luminor" sabiedrisko attiecību vadītāja Inese Kronberga.

Kopumā gada laikā uz vienotu platformu tika pārcelti 83 000 klientu dati. Tas bija pēdējais nozīmīgais solis, lai ieviestu neatkarīgu banku sistēmu un kļūtu par pastāvīgu pakalpojumu sniedzēju Latvijā, atzīmēja "Luminor" bankas pārstāve.

Klientu datu pārcelšana bija pēdējais lielais solis, lai "Luminor" Latvijā kļūtu par pilnībā patstāvīgu banku.

Līdz ar šī procesa noslēgšanu "Luminor" turpmāk nodrošinās bankas pakalpojumus caur vienotu bankas sistēmu. Līdz tam tika izveidota no līdzšinējām mātes bankām ("Nordea" un "DNB") atdalīta maksājumu infrastruktūra un informācijas sistēmas, radīts neatkarīgs korespondentbanku tīkls, kā arī nostiprināta neatkarīga finansēšanas struktūra.

Kopš 22. jūlija visi bankas klienti Latvijā lieto vienotas "Luminor" sistēmas, tai skaitā vienu internetbanku, mobilo lietotni, produktus un pakalpojumus. 

“Saprotu, ka daļai mūsu klientu šīs bija lielas pārmaiņas – jauna bankas karte, jauns konta numurs, par kuru jāinformē norēķinu partneri un iestādes. Valstī izsludinātās ārkārtas situācijas laikā diemžēl nevarējām apkalpot klientus filiālēs klātienē, tāpēc attīstījām attālinātās apkalpošanas iespējas, lai sniegtu nepieciešamo atbalstu datu pārcelšanas laikā. Vēlos pateikties mūsu klientiem par pacietību un uzmanību (..)," norādīja "Luminor" vadītāja Latvijā Kerli Gabrilovica.

"Luminor" klientu datu pārcelšana no "Luminor"/''Nordea" sistēmas uz vienotu platformu notika desmit posmos laikā no 2019. gada jūnija līdz 2020. gada jūlijam,

pirmajos posmos iekļaujot klientus, kas izmanto tādus pamata produktus kā internetbanka un debetkarte, bet katrā nākamajā posmā pievienojot arvien sarežģītāku bankas produktu lietotājus. Kopumā tika pārcelti vairāk nekā 83 000 klientu dati.

Pēc banka pārstāves teiktā, datu pārcelšanas komanda bija labi sagatavojusies, tāpēc izdevās šo procesu paveikt bez būtiskiem sarežģījumiem. Galvenās pārmaiņas tiem klientiem, kuru dati tika pārcelti, bija: konta numuru maiņa; pāreja uz citas internetbankas un mobilās lietotnes izmantošanu; "MasterCard" un "Maestro" karšu aizvietošana ar "Visa" kartēm; pārrobežu maksājumiem nomainījās SWIFT kods uz RIKOLV2X.

KONTEKSTS:

“Nordea”  un "DNB" bankas 2016. gada augusta beigās noslēdza vienošanos par darbības apvienošanu Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, lai izveidotu jaunu banku Baltijā. Eiropas Komisija 2017. gada septembra vidū apstiprināja "DNB" un "Nordea" banku apvienošanos un kopuzņēmuma "Luminor Bank" izveidi Baltijas valstīs. Jaunā banka darbu sāka 2017. gada 1. oktobrī.

Par «Luminor» stratēģisko investoru 2018. gadā kļuva investīciju fonds «Blackstone», kas nopirka 60% "Luminor" akciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti