Ludzā jauna uzņēmēja atver bērnu apģērbu dizaina studiju

Gunita Mūrniece-Krišāne pirms četriem gadiem radīja savu apģērbu zīmolu bērniem "Bencha Muude". Zīmola nosaukumā iekļauti vārdi latgaliski – beņķis un mode, jo tieši uz beņķa Gunita sēdēja, sākot šūt pirmos apģērbus bērniem. Lai attīstītu savu biznesa ideju, Gunitai palīdzēja biznesa inkubatora programma. Šobrīd jaunā uzņēmēja ir nonākusi līdz savai dizaina apģērbu studijai, kas nupat atklāta Ludzā.

ĪSUMĀ:

  • Pirmos bērnu apģērbus Gunita sāka šūt pirms 4 gadiem, sēžot uz beņķa. Tā radās zīmols "Bencha Muude".
  • Biznesa ideju sāka attīstīt savās lauku mājās Mežvidos, tad netālu izveidoja mazu darbnīcu.
  • Lai būtu klientiem sasniedzamāka, apģērbu dizaina studiju atvēra Ludzā.
  • Dizaina studijā strādā četras šuvējas.
  • Pašas spēkiem izveidots interneta veikals, apģērbu zīmolu iepazīst arī ārpus Latvijas.

Gunitas Mūrnieces-Krišānes dizaina apģērbu studija iekārtota gaišos toņos, plauktos izvietoti bērnu – un nu jau ne tikai bērnu – apģērbi: mētelīši, cepures, jaciņas, kleitiņas, kapučjakas un bikses. Jaunā uzņēmēja ir četru bērnu mamma, vecākajam ir 16 gadi un jaunākajam seši. Gunita ir secinājusi, tieši mazie klienti ir vispatiesākie:

"Ar viņiem ir forši! Viņi patiesi pateiks, ja uzšuvi to cepuri šķību, viņš tā arī pateiks, ka man slīd, man neder. Bet, ja bērns atnāk un viņš grib uzlaikot, tas jau liekas – O, ir! "

Jauna uzņēmēja Ludzā atver bērnu apģērbu dizaina studiju
00:00 / 04:50
Lejuplādēt

Biznesa ideju Gunita sāka attīstīt savās lauku mājās Mežvidos, vēlāk izveidoja darbnīcu, taču apzinājās, ka klientiem pilsētā pie viņas nokļūt būs vieglāk. Studijas vietu nelielajā mazpilsētā izvēlējās, jo Ludza ir Gunitas novads un šeit ir savējie. Telpas viņa nomā no pašvaldības. Tās izdevies iekārtot pusgada laikā.

"Šaubas bija, jo bija karš, un tu esi ieplānojis pārvākties un sākt visu darīt, bet tad es sapratu, ka bija kovids, divus gadus mēs gaidījām. Un man vienkārši apnika gaidīt. Cik ilgi gaidīsi kaut ko? Es izvēlējos darīt!" sacīja Gunita.

Šobrīd Gunitas uzņēmējdarbība pamazām attīstās, studijā strādā četras šuvējas, kurām uzņēmēja cer ar laiku nodrošināt pilnas slodzes darbu.

"Tas mans koncepts [bija], ka es kāpju lēnītēm. Man nebija nekādu lielu investīciju uzņēmumā, tāpēc tā lēnām, lēnām. Un tagad es jūtos lepna, ka es izaugu līdz tam, ka es varu, ka man ir darbinieki, ka ar zīmolu kaut kas notiek.

Īstenībā ilgs laiks pagāja, lai saprastu, kā to pasniegt, kas tam klientam patiks. Nu četrus gadus ir nostrādāts, un man liekas, ka tikai tagad tā sajūta, ko es gribēju pirms četriem gadiem iedot, viņa tikai tagad sāk apaugt, un klienti sāk saprast," teica jaunā uzņēmēja.

Gunitai ir pedagoga un arī iestāžu un uzņēmumu ārējo sakaru vadītāja izglītība. Taču šo četru gadu laikā, attīstot savu biznesa ideju, esot sajūta, ka ir pabeigusi vēl vienu augstskolu, jo ir tik daudz lietu, par kurām jādomā.

"Tas pirmais no izaicinājumiem, no kā es ļoti baidījos, es domāju – ārprāts! Visi runā, ka vajag interneta veikalu, jo citādi tev nekas nesanāks, jo ir jāpārdod internetā. Bet es neprotu. Un es sapratu, ka man naudas nebūs, lai es varētu kādam pajautāt un uztaisīt, jo vajag fotogrāfijas un aprakstus. Un tad es izlasīju tādu atziņu, – baidies, bet, ja baidies, tad sāc ar mazumiņu, lai bailes pāriet," atcerējās uzņēmēja. Tā, sākot pamazām darīt, internetveikals tika izveidots pašas spēkiem.

"Un tad es sapratu – no kā es baidos? Un tad man likās, ka – nē, es vairāk nebaidos. Un tad kaut kā sāka vieglāk palikt, jo visu jau mēs varam!" atzinās apģērbu dizainere.

Apģērbu dizaina studija "Bencha Muude"

Bērnu apģērba zīmola "Bencha Muude" radītāja un dizainere Gunita Mūrniece-Krišāne šobrīd ir guvusi atziņu, ka uzņēmējdarbībā ir jābūt izaicinājumiem un šos izaicinājumus vajag pārvarēt kā spēli, tieši tāpat rīkojoties arī ar naudu.

"Tas mans atklājums bija, ka vajag paspēlēties ar naudu. Tev var būt tās vairāk, var būt mazāk. Bet tev kā ''Monopolā'' jāizdomā, kur dabūsi vai kur izlietosi, ja būs.

Jo viņa nevar stāvēt tā, kā – dabūji balvu un noliki plauktā, jo tad tu zaudē!" sacīja uzņēmēja.

Šobrīd klientu loks lielākoties ir no Latvijas, taču Gunitas dizainētie bērnu apģērbi kļūst zināmi arī aiz Latvijas robežām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti