LU paziņojumā medijiem informēja, ka piecu gadu laikā, analizējot vairāk nekā 120 inovāciju izveides metodikas un vairāk nekā 1000 tirgū komerciāli veiksmīgas inovācijas, zinātnieki ir izstrādājuši algoritmu, kas sastāv no 18 pamatvienībām un ir apkopotas matricā InnoMatrix©.
Zinātnieki ir atklājuši, ka komerciāli veiksmīgu inovāciju tirgū var izrēķināt, balstoties uz tirgus vēsturiskajām likumsakarībām, un tas ļauj prognozēt nākotnē perspektīvākās inovācijas. Pētījumā ir atklāts, ka veiksmīgu inovāciju pamatā ir 18 izveides pamatvienības. Šīs pamatvienības ir apkopotas unikālā teorētiskā inovāciju iespēju identificēšanas matricā InnoMatrix©, kas palīdz metodiski noteikt perspektīvākās inovāciju iespējas, informēja LU.
Brasliņa Latvijas Radio stāstīja, ka ekonomiskie pētījumi māca, ka nejaušības ir likumsakarīgas un jebkurā fenomenā var atrast vienojošus procesus.
Tagad zinātniekiem nepieciešams izmēģināt sistēmas darbību dzīvē, tam būtu vajadzīgi vēl 12 – 14 mēneši, lai redzētu, ka tā ir strādāt spējīga. Un tam arī nepieciešami uzņēmumi, kas gatavi sadarboties, atzina Brasliņa.
Līdz šim “inovāciju kods” izmēģināts pārtikas nozarē, bet nav aprobēts IT nozarē. Brasliņa sacīja, ka pētnieki meklē uzņēmumus, kuri vēlas augt, kuriem ir ambīcijas un resursi un kuri gatavi piedalīties pētījumā.
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents Aigars Rostovskis Latvijas Radio atzina, ka Latvijas uzņēmumiem ir nepieciešama produktivitāte un eksporta spējas, un viņš aicinās pētniekus tikties ar kameras biedriem un prezentēt savu pētījumu.
Rostovskis arī norādīja, ka šāds “inovācijas kods” arī var kļūt par eksporta preci, un novēlēja pētnieku komandai nākotnē to komercializēt.
Brasliņa atzina, ka tam vēl nepieciešami papildu pētījumi un sistēmas izmēģinājumi dzīvē, bet ilgtermiņā zinātniekiem ir iecere , ka tas taps par sistēmu, kas ļauj strādāt ar tirgus datiem un ļauj uzņēmumiem ātri un efektīvi iegūt perspektīvus virzienus nozarē.