Viņš atzīmēja, ka valdība aviokompānijas investora izvēlē bija iedzīta strupceļā, jo atbildīgā Satiksmes ministrija (SM) piedāvājusi tikai vienu iespējamo risinājumu. Turklāt būtu bijis labi, ja valdība laikus tiktu informēta par iespējamajiem risinājumiem, lai varētu izsvērt visus plusus un mīnusus.
Linkaits neizslēdza iespēju, ka atbildīgā Satiksmes ministrija „airBaltic” investora izvēles jautājumā pārāk paļāvusies uz piesaistītā konsultanta – „Prudentia - sniegtajiem padomiem, bet valsts pusē nebija pietiekami kompetenti cilvēki, kuri visus priekšlikumus varētu atbilstoši izvērtēt.
Aviācijas eksperts atzina, ka saskaņā ar Eiropas Savienības normatīviem Latvija viena pati nedrīkst ieguldīt līdzekļus kompānijas attīstībā un investora piesaiste ir vajadzīga.
Tiesa, izvēlētais finanšu investors ir ar neskaidru finanšu izcelsmi un "papildu dāvanu" – izmantot Krievijā ražotas lidmašīnas "Sukhoi Superjet". Tas var radīt papildu izmaksas un riskus stratēģiskā investora piesaistē, teica Linkaits.
Jau ziņots, ka valdība sēdē otrdien aiz slēgtām durvīm pēc vairāk neka četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta "Prudentia" atrasto investoru Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic".
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss ("Vienotība") informēja, ka apstiprinātais investors - Vācijas pilsonis Ralfs Dīters Montāgs-Girmess - aviokompānijā ieguldīs 52 miljonus eiro, bet valsts - 80 miljonus eiro.
Šis gan būs pagaidu jeb finanšu investors aviokompānijā - SM uzdots divu gadu laikā atrast stratēģisko investoru uzņēmumam.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma (“Vienotība”) nolēmusi pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa (“Vienotība”) demisiju.
Iemesls demisijas pieprasīšanai ir “ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas”, informēja premjeres pārstāve Aiva Rozenberga.