Lietuva sarakstā nokļuva pagājušajā piektdienā, jo saslimstība ar Covid-19 pēdējo divu nedēļu laikā tur divkārt pārsniegusi Eiropas vidējo rādītāju.
Linkaits uzsvēra, ka Latvija ir tikai viena no divām Eiropas Savienības valstīm, kas pie noteiktiem rādītājiem aizliedz pasažieru pārvadājumus savienības iekšienē.
Viņaprāt, tas samazina Latvijas pārvadātāju konkurētspēju. Tāpēc šāds aizliegums jāatceļ.
Ministrs noliedz bažas, ka pārvadājumu atļaušana uz Lietuvu radītu risku slimībai straujāk izplatīties.
“Tieši otrādi – Lietuvas iekļaušana šajā melnajā sarakstā veicina nelegālus un gadījuma rakstura pārvadājumus. Ja, piemēram, regulāros oficiālos pārvadājumus ir iespējams izkontrolēt, mēs zinām, cikos viņi brauc, visiem pasažieriem ir “Covidpass”, bez tā nemaz nevar iekāpt lidmašīnā, tad izvēloties neregulārus vai gadījuma rakstura pārvadājumus, faktiski mēs dodam papildu darbu robežsardzei un Iekšlietu ministrijas dienestiem, kuriem tagad būs jāķer vairāk mašīnu tieši uz robežām,” pauda ministrs.
Linkaits norādīja, ka pārvadājumi ar Lietuvu ir nozīmīgi lidostai “Rīga”, jo aptuveni 10% pasažieru ir no Lietuvas, kas Rīgu izmanto kā tranzīta lidostu.
KONTEKSTS:
Covid-19 uzliesmojuma laikā pavasarī Latvijā bija izsludināta ārkārtējā situācija jaunā koronavīrusa ierobežošanai. Situācija vasarā bija stabila, bet septembra beigās saslimstība strauji pieauga. Valdība atkārtoti noteica ārkārtējo situāciju, kuras laikā bija stingrāki ierobežojumi. Par spīti tam saslimstība ar Covid-19 nebeidza pieaugt.
Valdība 1. decembrī lēma pagarināt ārkārtējo situāciju līdz 11. janvārim. Ierobežojumi ir tikpat stingri kā pavasarī – jāievēro “2+2” princips. Tas nozīmē, ka tikties drīkst tikai divi cilvēki no dažādām mājsaimniecībām, ievērojot divu metru distanci.