Komentējot jaunā satiksmes ministra Ulda Auguļa (Zaļo un zemnieku savienība) izteikumus laikrakstā "Neatkarīgā Rīta Avīze", kur ministrs apšaubīja "Rail Baltica" lietderību, Linkaits norādīja: satiksmes ministram ir jāapzinās, ka šādi izteikumi neveicina projekta īstenošanu.
Pēc Linkaita domām, Latvijai nozīmīgiem projektiem, starp kuriem ir arī "Rail Baltica" projekts, būtu jābūt Ministru prezidenta pārraudzībā, kā tas arī ir paredzēts Māra Kučinska (Zaļo un zemnieku savienība) valdības deklarācijā.
"Ja [Satiksmes] ministrijas vadībā ir cilvēks, kas šaubās par šī projekta lietderību, tad jābūt citam politiskajam smagsvaram, kas šo projektu virza uz priekšu," teica Linkaits.
Satiksmes ministrs Augulis intervijā laikrakstam "Neatkarīgā Rīta Avīze" paudis: ja "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas projektam nebūtu tik vērienīga Eiropas finansējuma un tas būtu jādotē, tad būtu jādomā par tā realizācijas lietderību. Šobrīd Eiropas līdzfinansējums ir 80-85%, tātad tas ir "paceļams projekts", ministra sacīto citē LETA.
Kučinskis vēl pirms nonākšanas premjera amatā atzina, ka Satiksmes ministrija, viņaprāt, ir visnoslēpumainākā ministrija. "Neslēpšu, tur tiešām ir ārkārtīgi daudz noslēpumu," teica Kučinskis, norādot, ka lielos un strīdīgos projektus varētu nodot Valsts kancelejas uzraudzībā.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām šī projekta izmaksām.