Linkaits: Nākamgad ar budžetā paredzēto varēs atjaunot divus ceļus; turpina meklēt naudu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Nākamgad ar budžetā paredzēto finansējumu varēs no izbūvēt tikai divus reģionālos ceļus – Madonas un Talsu pusē, taču Satiksmes ministrija meklē iespējas piesaistīt arī Eiropas Savienības (ES) fondus ieguldījumiem ceļos, Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

Saeimā debatēs izskanēja, ka nākamā gada budžets ir cilvēku, nevis dzelžu un betona budžets, nākamgad tiek atrisināts mediķu algu jautājums, pedagogu atalgojuma jautājums, citas sociālas vajadzības, un tam “esam ziedojuši 50 miljonus” no satiksmes nozares. 

Tas ir politiskās izšķiršanās jautājums par stratēģiju, norādīja Linkaits, piebilstot, ka viņš cer, ka ar Finanšu ministriju izdosies vienoties par Eiropas Savienības līdzekļu piesaistīšanu ceļiem, bet pašlaik “tā situācija ir ļoti trausla un neskaidra”.

“Nākamgad vienīgie jaunie ceļi, ko mēs varam sataisīt par šiem līdzekļiem, būs divi vietējie ceļi, viens Madonas novadā, otrs Talsu pusē, un tie būs pieci miljoni, ko mēs varēsim ziedot kapitālieguldījumiem ceļu nozarē, un tāds kritums principā nav bijis nevienu gadu kopš neatkarības atjaunošanas,” sacīja Linkaits.

Par iespēju kompensēt šo kritumu ar ES fondu naudu skaidrības nav, “tās tādas loterijas biļetes mums ir iedotas skaidras naudas vietā”, jo ES fondiem ir arī nosacījumi, nauda jāiegulda klimata neitralitātes mērķu sasniegšanai, bet ne ieguldījumiem infrastruktūrā, norādīja ministrs.  

Linkaits gan domā, ka beigās naudu izdosies atrast, bet “mēs paši sev radām problēmas un tad mēģinām tās atrisināt”.

 “Kā jau Latvijā ierasts, pēdējā brīdī risinājumi tiks atrasti, tā situācija gadu no gada ir tāda,” sacīja ministrs. “Es daru visu, lai ceļiniekiem darbs nākamgad būtu,” viņš piebilda.



KONTEKSTS:

Biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" jau septembrī cēla trauksmi par nākamā gada valsts budžetā plānoto nepietiekamo finansējumu ceļu un tiltu uzturēšanai. Pašlaik nozarē ir aptuveni 100 - 120 miljoni eiro, tik, cik pēdējos piecos sešos gados ik gadu nācis no Eiropas fondiem. "Tāda ir bijusi valdības politika - nedot no budžeta naudu un teikt, lai tērējam Eiropas naudu. Tad nu tagad mēs atrodamies pie absolūti sasistas siles," sacīja biedrības vadītājs Andris Bērziņš.

Šogad piešķirti papildu līdzekļi ceļu remontiem 75 miljonu eiro apjomā. Ar publiskās infrastruktūras attīstības projektiem Covid-19 krīzē iecerēts stimulēt valsts ekonomiku, nodrošināt darbavietas un nodokļu ieņēmumus valsts budžetā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti