Rīta intervija

Arnis Sauka: Nelegāli strādājošo imigrantu skaits Latvijā jau mērāms tūkstošos

Rīta intervija

Pūce pārliecināts par novadu reformas īstenošanu, arī ja būs jāpamet amats

Latvijai ir īpašas prasības. Tālis Linkaits par vilcienu iepirkumu konkursu

Linkaits Latvijas lēno vilcienu iepirkumu skaidro ar īpašām prasībām pretendentiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Latvijai ir vēlme uzstādīt īpašas prasības konkursa pretendentiem, atbildot uz jautājumu, kāpēc Latviju vajā neveiksmes vilcienu iepirkumā, sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

Viņš stāstīja, ka konkursa pretendenti piedāvā jaunus produktus, kas ir īpaši piemēroti Latvijai. "Tas tad ir juristu un ekspertu lauciņš cīnīties..." norādīja ministrs.

Ja līdz gada beigām "Pasažieru vilciens" nevarēs uzrādīt līgumu par vilcienu piegādi, tad valstij būs jārīko jauns konkurss uz pasažieru pārvadājumu operatora vietu.

Linkaits skaidroja, ka tirgus Latvijā ir atvērts un jebkurš var veikt pasažieru pārvadājumus Latvijā arī pa dzelzceļu. Piemēram, lietuvieši aktīvi skatoties uz pārvadājumu nodrošināšanu no vairākām pilsētām uz Rīgu.

Ministrs uzsvēra, ka nevajadzētu nonākt līdz situācijai, kur pasažieru pārvadājumus Latvijā veic citas valstis. "Mums vajadzīgs savs pārvadātājs, kas izplešas uz ārvalstīm," norādīja ministrs.

KONTEKSTS:

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Škoda Vagonka". Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā sākotnēji atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda Vagonka" un CAF iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda Vagonka", kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.

Kompānijas vadība skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo "Pasažieru vilciens" ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija "Škoda Vagonka". "Talgo" piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā "Škoda Vagonka" bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

"Talgo" iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Turklāt par IUB lēmumu likt "Pasažieru vilcienam" pārvērtēt elektrovilciena iepirkuma konkursa rezultātus "Talgo" iesniedza prasību arī tiesā, tomēr Administratīvā tiesa atteicās pieņemt "Talgo" sūdzību.

Martā IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" par elektrovilcienu piegādi. Tādējādi uzņēmumam atkārtoti jāizvērtē sarunu procedūrā iesniegtie piedāvājumi.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti