Līgumus par 10 starppilsētu maršrutu tīkliem varētu slēgt ar pašreizējiem pārvadātājiem

Sabiedriskā transporta padomes (STP) nolēma rosināt pārtraukt atklāto konkursu autobusu sabiedriskā transporta nodrošināšanai maršrutu tīkla daļās "Alūksne", "Daugavpils", "Gulbene", "Jēkabpils", "Limbaži", "Ludza", "Madona", "Preiļi", "Rēzekne" un "Ziemeļkurzeme", pavēstīja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāve Zane Plone.

"Ņemot vērā, ka no 2018.gada 1.janvāra varētu tikt apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība astoņās maršrutu tīkla daļās no kopumā 10, šodien STP sēdē tika pieņemts lēmums ATD slēgt jaunu līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu ar tiem pasažieru pārvadātājiem, kas jau šobrīd veic regulārus pasažieru pārvadājumus [šajās] lotēs. Tāpat tika ierosināts pārtraukt sākto iepirkuma procedūru. Jaunajos līgumos tiks definētas kvalitātes, drošības un transportlīdzekļa aprīkojuma prasības, kas nav zemākas par iepirkuma dokumentācijā noteiktajām," skaidroja Plone.

Viņa klāstīja, ka konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu 10 maršrutu tīkla daļās tika trīs reizes pagarināts, līdz ar to samazinājās konkursā uzvarējušo pārvadātāju sagatavošanās laiks pakalpojuma veiksmīgai nodrošināšanai, kā rezultātā ar esošajiem pārvadātājiem līgums būtu jāpagarina par vismaz deviņiem mēnešiem. Atbilstoši ATD veiktajai pārvadātāju aptaujai sabiedriskā transporta pakalpojumi tiktu nepārtraukti nodrošināti tikai 72 no 333 maršrutiem - lielākā daļa pārvadātāju norādīja, ka līgumu uz šādu termiņu pagarināt nav gatavi.

"Ņemot vērā, ka ir radušies ārkārtas apstākļi, STP sēdē tika lemts slēgt jaunu līgumu ar esošajiem pakalpojuma nodrošinātājiem šajās lotēs. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu tiešs līguma piešķīrums attiecībā uz sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu var tikt piemērots ārkārtas apstākļu gadījumos," pauda Plone.

Tāpat STP sēdē ierosināts pārtraukt iepirkuma procedūru par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 10 maršrutu tīkla daļās. Drīzumā par iepirkuma pārtraukšanu lems atsevišķā Iepirkumu komisijas sēdē.

Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulu, ATD plāno uz diviem gadiem slēgt jaunu līgumu ar pārvadātājiem, kas patlaban apkalpo 10 maršrutu tīkla daļas. Līguma prasības tiks veidotas, balstoties uz iepirkuma dokumentācijas nosacījumiem, piemēram, tiks noteikts autobusu parka vidējais vecums un viena autobusa maksimāli pieļaujamai vecums, transportlīdzekļu tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība.

"ATD atklātu konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 10 maršrutu tīkla daļās izsludināja jau 2017.gada 15.maijā. Divas reizes tā termiņš tika pagarināts, jo pārvadātāji Iepirkumu uzraudzības birojā iesniedza sešas sūdzības saistībā ar konkursa nolikumu un saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu līgumu ar konkursa uzvarētāju nevar slēgt, kamēr nav saņemts Iepirkumu uzraudzības biroja komisijas lēmums par iesnieguma izskatīšanas rezultātiem. Visas sūdzības tika atzītas par nepamatotām. Savukārt trešajā reizē iesniegšanas termiņš pagarināts, ņemot vērā apstākli, ka ar nodokļu reformu saistītie likumi vēl nebija izsludināti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī pamatojoties uz ATD un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas panākto vienošanos attiecībā uz izmaiņu veikšanu līguma nosacījumos, kā rezultātā bija nepieciešamas korekcijas arī konkursa nolikumā," atgādināja Plone.

STP izveidota, lai ieviestu vienotu pieeju sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem. Padomē darbojas pieci satiksmes ministra iecelti pārstāvji un pieci no plānošanas reģioniem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti