Lietuvas Dzelzceļš paziņo par startu Mažeiķi-Reņģe posma atjaunošanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" paziņojis, ka sāk atjaunot pirms gandrīz desmit gadiem izjaukto dzelzceļa posmu Mažeiķi-Reņģe.

19,5 kilometrus garo posmu, par kura nojaukšanu "Lietuvos geležinkeliai" janvārī samaksāja Eiropas Komisijas (EK) noteikto nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu, paredzēts atjaunot līdz 2019.gada beigām.

Dzelzceļa uzņēmums norāda, ka izsludinājis dzelzceļa remontdarbu konkursus visai Lietuvai un remontējamo posmu skaitā iekļauts arī Reņģes posms. Iepriekš domāts, ka šā posma atjaunošana izmaksās aptuveni 20 miljonus eiro, bet tagad "Lietuvos geležinkeliai" lēš, ka darbu izmaksas varētu būt aptuveni 10 miljoni eiro.

"Visas plānošanas procedūras izdevās īstenot diezgan ātri.

Reņģes posma atjaunošanas darbi faktiski jau sākušies.

Ceram, ka šis solis ļaus veidot intensīvāku sadarbību ar mūsu stratēģiskajiem partneriem - [Polijas naftas koncerna "PKN Orlen" meitasuzņēmumu] "Orlen Lietuva" un kolēģiem Latvijā," paziņojumā presei uzsvēris "Lietuvos geležinkeliai" vadītājs Mants Bartuška.

Uzņēmums norādījis, ka Reņģes projekts šobrīd tiek pārskatīts un atjaunināta tā dokumentācija.

KONTEKSTS:

Dzelzceļa posms starp "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā negaidīti tika slēgts 2008.gadā, to skaidrojot ar sliežu ceļa slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību. Taču EK atzina par pamatotiem "Orlen Lietuva" argumentus, ka Lietuva tādējādi ierobežojusi uzņēmuma iespējas vest kravas uz Latvijas ostām.

EK pērn 2.oktobrī paziņoja, ka nosaka uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu. Lietuvas valdība decembrī nolēma atjaunot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, un vienlaikus "Lietuvos geležinkeliai" pārsūdzēja naudassodu Eiropas Savienības (ES) Tiesā. Ja tiesas lēmums būs uzņēmumam labvēlīgs, tas varēs visu summu vai daļu no tās atgūt.

Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis pērn norādīja, ka Mažeiķu-Reņģes posma atjaunošana būtu ne tikai ekonomisks, bet arī politisks solis un labas gribas žests pret partneriem Latvijā un Polijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti