Lietuvas Apelācijas tiesa: «airBaltic» nav jāmaksā «flyLAL» 16 miljonu eiro kompensācija

Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" nav jāmaksā bankrotējušajai Lietuvas nacionālajai aviokompānijai "flyLAL-Lithuanian Airlines"  ("flyLAL")  vairāk nekā 16 miljonu eiro kompensācija, ko "flyLAL" pieprasa, vainojot "airBaltic" negodīgā konkurencē, nolēmusi Lietuvas Apelācijas tiesa.

Tomēr "flyLAL" apsver iespēju šo spriedumu pārsūdzēt Lietuvas Augstākajā tiesā.

Ar  otrdien, 31.martā, pieņemto spriedumu Lietuvas Apelācijas tiesa anulējusi Viļņas apgabaltiesas 2016.gada janvāra spriedumu, ka "airBaltic" ir jāmaksā "flyLAL" 16,121 miljona eiro kompensācija, ziņu aģentūrai BNS pastāstīja "flyLAL" bankrota administrators Aurims Valaitis.

"Noklausījusies abu pušu pārsūdzības, apelācijas institūcija anulēja pirmās instances tiesas spriedumu un pasludināja jaunu spriedumu, noraidot "flyLAL" sūdzību. Tiesa konstatēja, ka kaitējums nav nodarīts, un neņēma vērā ekspertu secinājumus," sacīja Valaitis.

Lietuvas Apelācijas tiesa izskatīja lietu slēgtā sēdē, un spriedums nav publiskojams. Apelācijas tiesas preses sekretāre Vilma Budeniene aģentūrai BNS apstiprināja, ka tiesa noraidījusi "flyLAL" prasību.

"flyLAL" apsver iespēju Apelācijas tiesas spriedumu pārsūdzēt Lietuvas Augstākajā tiesā,  aģentūrai BNS sacīja Valaitis.  

Pārsūdzību var iesniegt trīs mēnešu laikā no Apelācijas tiesas sprieduma pasludināšanas.

“airBaltic” vecākais viceprezidents juridiskajos jautājumos Imants Jansons paziņojumā medijiem norādīja, ka "airBaltic” atzinīgi vērtē Apelācijas tiesas lēmumu, jo tas apstiprina celtās prasības nepamatotību. Eiropas Savienības konkurences tiesību noteikumus nedrīkst izmantot, lai slēptu ar zaudējumiem strādājošu uzņēmumu pašu pieļautās kļūdas un neveiksmes. “airBaltic” vienmēr cīnīsies pret nepatiesi celtām apsūdzībām.

“Mēs zinām, ka varam paļauties uz tiesiskumu un likuma varu, bet vēlamies atgādināt, ka mūsu galvenais mērķis ir ērtu gaisa satiksmes pakalpojumu piedāvāšana. Mēs esam īpaši priecīgi, ka pagājušajā gadā mūsu tiešo galamērķu skaits no Viļņas pieauga. Mēs arī atsāksim lidot tiklīdz kopīgiem spēkiem pievarēsim Covid-19 krīzi, lai ar Baltijas valstu savienojamību sekmētu ekonomikas atveseļošanos,” piebida  Imants Jansons.

"flyLAL" vēlas pietiesāt kompensāciju par tās skatījumā nelikumīgām "airBaltic" un  lidostas "Rīga" darbībām - varbūtēju vienošanos par zemākām cenām Rīgas lidostā. "flyLAL" arī uzskata,  ka "airBaltic" ar negodīgu cenu veidošanas politiku Viļņas lidostā izstūmusi to no tirgus.

Viļņas apgabaltiesa 2016.gada janvārī pēc aptuveni septiņus gadus ilgas tiesāšanās secināja, ka "airBaltic" izmantojusi negodīgu konkurenci strīdus maršrutos, un nolēma, ka "airBaltic" jāsamaksā "flyLAL" zaudējumu kompensācija 16,121 miljona eiro apmērā, bet  lidostu "Rīga" no atbildības atbrīvoja.

"flyLAL" tiesā vēlējās panākt 57,87 miljonu eiro zaudējumu kompensāciju no abiem Latvijas uzņēmumiem - "airBaltic" un lidostas "Rīga".

Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti