Panorāma

Diferencēts neapliekamais minimums būs

Panorāma

Krievijas opozīcijai vājas izredzes

Lietuvā neapmierinātība ar B.Rubesas darbu "Rail Baltica"

Lietuvā neapmierinātība ar Rubesas izteikumiem un darbu «Rail Baltica»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Baltiju un Rietumeiropu savienojošā ātrgaitas dzelzceļa apspriešanas un būtisku lēmumu pieņemšanas procesu draud sašķelt tuvējās kaimiņvalstis. Lietuva grasās pieprasīt izskatīt jautājumu par Baibas Rubesas darbības stilu  projekta īstenošanā.

Trešdien, 7.septembrī Briselē gaidāma izšķirīga apspriede par “Rail Baltica” tālāko attīstību, un tās priekšvakarā lietuviešus esot nepatīkami pārsteiguši Rubesas izteikumi.

Raidījums „De facto” jau ziņoja, ka visām trim Baltijas valstīm nozīmīgais projekts riskē palikt bez ES naudas, jo Latvija, Lietuva un Igaunija nespēj vienoties, kāds būs finansējuma izlietošanas modelis. Rubesa, kura vada kopuzņēmuma valdi un ir tās vienīgā locekle, norādījusi uz lietuviešu īpašām interesēm, lai iepirkumi netiktu veikti caur kopuzņēmumu, bet katra valsts varētu rīkoties atsevišķi.

„Lai gan kopuzņēmuma akcionāru lēmumā ir rakstīts, ka “RB Rail” atbild par “Rail Baltica” plānošanu, dizainu, būvēšanu un mārketingu, ir citas intereses, kas ļoti gribētu panākt, lai, piemēram, Lietuvā, kā daudzi saka, un Ministru prezidents to netieši ir pateicis -  tikai lietuvieši būvē lietuviešiem ar lietuviešu darbiniekiem,” intervijā „De facto” svētdien sacīja Rubesa.

Turklāt īsi pirms trešdien Briselē gaidāmās ātrvilciena projekta padomes sēdes Rubesa izteikusi šaubas par vēl nesaņemtās naudas izlietojuma lietderību.

„Ja 7. septembrī nebūs ļoti fundamentāla vienošanās par finansēšanas un īstenošanas modeli, es ar aizrautu elpu skatīšos, kas notiks pēc tam,” viņa neslēpa.

Lietuvā Rubesas izteikumi nav patikuši. Vēl vairāk - Lietuvas pārstāvis Rubesas rīcību rosināšot apspriest ar pārējo valstu kolēģiem. „Kā lai saka.. Izskatās, ka pēc šiem pēdējiem paziņojumiem un komentāriem par „Rail Baltica” projektu, šķiet, dažkārt Baiba ir pazaudējusi kādu daļu informācijas mūsu komunikācijā starp valdes uzraugiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā,” kritisks ir Lietuvas pārstāvis „Rail Baltica” Daiņus Budris.

„Valdes uzraugi pieņem lēmumus un Baibai tie ir jāīsteno. Pašlaik mums ir tāda kā neskaidrība saziņā ar Baibu. Esmu pārsteigts par viņas paziņojumiem,” pauda Budris.

Viņš neslēpj, ka nav apmierināts ar Rubesas darba stilu. Taču vaicāts, vai Lietuva prasīs Rubesu mainīt, viņš ir atturīgs. „Ziniet, kā jau minēju. Nav īsti skaidrs, ko viņa gribējusi pateikt. Esmu mazliet pārsteigts par šādu komunikācijas veidu, ko Baiba Rubesa ir izvēlējusies. Es gribētu lūgt valdes uzraugus un kopā ar mūsu Latvijas un Igaunijas kolēģiem izmeklēt šo situāciju,” sacīja Budris.

Tikpat atturīgs viņš paliek vaicāts, vai ir nepieciešams mainīt projekta uzraudzības modeli. „Nu..nē...  Faktiski mēs tagad esam sarunās. Rīt mums ir tikšanās Briselē. Ceram, ka visas šīs sarunas tiks noslēgtas šogad. Rīt būs mūsu galvenā tikšanās, kur izlemsim daudzas lietas,” atbildēja Budris.

To, kāds viedoklis par to ir „Latvijas Dzelzceļa” vadītājam un Latvijas pārstāvim ātrvilciena projekta padomē Edvīnam Bērziņam, pagaidām nav zināms. Viņš jau devies komandējumā uz Briseli un uz aicinājumiem sazināties neatsaucās.

Latvijas premjers Māris Kučinskis (ZZS) gan otrdienas, 6.septembra rītā pauda pārliecību, ka Baltijas valstis spēs vienoties par projekta tālāku virzību.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām projekta izmaksām.

Triju Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iepriekš atzina, ka ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti