Liepājas ostā pērn pārkrauts rekordliels kravu apjoms – 7,61 miljons tonnu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Liepājas ostā pērn pārkrauts rekordliels kravu apjoms – 7,61 miljons tonnu, kas nedaudz pārsniedz iepriekšējos rādītājus 2018. gadā. Liepājā šogad sāk būvēt ūdens termināli, kas ir pilnīgi jauns projekts, Karostā izbūvēta apgaismojuma sistēma, kas nodrošina drošu kuģošanu tumšajā diennakts laikā. Uzņēmumiem izdevies piesaistīt jaunus kravu veidus, piemēram, soju no Argentīnas un cukuru no Brazīlijas, kā arī nodrošināt stabilitāti šajos tuvā kara apstākļos un turpināt attīstību.

Liepājas ostā pērn pārkrauts rekordliels kravu apjoms – 7,61 miljons tonnu
00:00 / 02:53
Lejuplādēt

Kopējais kravu apgrozījuma pieaugums 2022. gadā veidoja 7,8%, salīdzinot ar 2021. gadu. Līdz šim lielākais kravu apgrozījums Liepājas ostā bija 2018. gadā – 7,54 miljoni tonnu. Starpība – viens pilnībā uzkrauts "Panamax" klases kuģis, salīdzināja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis ("Liepājas partija"). Būtiski ir palielinājies ostā ienākošo kravu īpatsvars pārkrauto kravu apjomā – pirms pieciem gadiem tās sastādīja tikai 12%, bet  2022.gadā – jau 27%.

Aizvadītajā gadā joprojām lielākā kravu grupa bija beramkravas – 5,11 miljoni tonnu jeb 67% no visām kravām.

Dokumenti

Liepājas ostas 2022. gada darbības rezultāti.pdf

Lejuplādēt

5.46 MB

Otra lielākā kravu grupa – ģenerālkravas – veidoja 29% jeb 2,18 miljonus tonnu. Salīdzinoši mazākais kravu apgrozījums Liepājas ostā aizvadītajā gadā bija lejamkravu segmentā, jo to visvairāk ietekmēja ģeopolitiskā situācija. Lejamkravas 2022. gadā samazinājās uz pusi un veidoja vien 4% no visām kravām jeb 318 200 tonnu.

Liepājas SEZ pārvaldnieks skaidroja, ka šajos nestabilajos kara apstākļos lielākais pārbaudījums ir lejamkravu grupā, kur aizvietot kravas ir daudz grūtāk nekā citos kravu veidos, taču, neraugoties uz to, kopumā Liepājas ostai aizvadītais gads bijis ar plusa zīmi.

No ostas stividorkompānijām lielākais kravu apgrozījums 2022. gadā bija SIA "Liepaja Bulk Terminal" – 2 409 986,21 tonna, sasniedzot pieaugumu 17,3% apmērā.

SIA "Ekers Stividors LP" pārkrāva 1 971 720,58 tonnas, kas ir pieaugums par 12,2%, bet SIA "Terrabalt" – 1 724 731,05 tonnas jeb 9,6% vairāk.

Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks ("Liepājas partija") skaidroja, ka izaicinājumu šogad būs ļoti daudz, gan sarunās ar valdību, gan runājot par citiem attīstības projektiem kara fonā, taču Liepājas ostā vairāk nekā 50% jau šobrīd ir vietējās izcelsmes kravu, nodrošina stabilitāti un zināmu neatkarību no ārējiem apstākļiem.

2023. gadā turpināsies ūdens termināļa būvniecība, ko ekspluatācijā nodos 2024. gadā. Notiek darbs, lai apgūtu Eiropas Savienības līdzekļus infrastruktūras projektu īstenošanai Liepājas ostā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti