Liepājas ostas teritorija, kur ikdienā tiek pārkrautas dažādas kravas, nav iedomājama bez sliežu ceļiem un vilcienu kustības. Rietumu parks ir visnoslogotākais, tāpēc šeit arī tiek īstenots ES līdzfinansētais Kohēzijas fonda projekts. Sliežu ceļu būvniecība jau sākusies, skaidro Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas dzelzceļa būvinženieris Viesturs Romanovs.
„Darbi notiek Rietumu parkā, kur atrodas ostas kompānijas, kas intensīvi pārkrauj dažādas kravas: gan graudus, gan ogles. Brīžiem jau veidojas saspringtas situācijas,”
norāda Romanovs.
Liepājas ostā šobrīd redzami lieli betona gulšņu krāvumi, kas tiek izmantoti sliežu ceļa veidošanai, ierastais koks tiek mainīts pret betonu. „Ātrāk lokomotīves pa ostas teritoriju nebrauks, bet būs jāveic mazāk manevru nekā agrāk. Līdz ar to kopumā process notiks ātrāk,” stāsta Romanovs.
Lai uzlabotu iebraukšanas mezglu, pašlaik Liepājas ostā jau sākušies aktīvi būvniecības darbi. Ko paredzēts īstenot projekta pirmajā kārtā, izklāsta Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis:
„Rietumu parks tiks papildināts ar vēl vienu sliežu ceļu. Tas uzlabos vagoni sadali pa termināļiem. Sliežu ceļš palielināsies par 500 metriem.”
Šie darbi ostā jāpabeidz 100 dienu laikā, un tad jau nāksies ķerties klāt projekta otrajai kārtai. „Otrais etaps paredz izbūvēt vēl vienu ceļu savienojumā ar dzelzceļa staciju. Tāpat projekta ietvaros plānots rekonstruēt un paplašināt auto pievadceļus. Tiks uzbūvēta arī trokšņu siena,” norāda Mazalis.
Ostas teritorijā ievērojami tiks uzlabots arī apgaismojums. Projekta kopējās izmaksas sasniedz 6,3 miljonus eiro.