Liepājas SEZ pārvaldes Hidrogrāfijas grupas vadītājs Dainis Eņģelis strādā ostā jau vairāk nekā 20 gadus. Viņš stāsta par navigācijas zīmēm, kas svarīgas ikdienas ostas darbā: „Es vēl atceros to laiku, kad vēl biju jauns un braucu jūrā ar zvejas kuģi. Tad šeit priekšostā bija kādas četras bojas, aiz vārtiem piecas.
Tagad Liepājas ostā ir 51, vēl 30 krasta navigācijas zīmes, vairāk nekā 80 objekti. Liela saimniecība!”
Kopā ar Eņģeli Latvijas Radio dodas pa ūdens ceļiem līdz Ziemeļa mola pašam galam, kur atrodas viena no ugunszīmēm. Pats mols vēl gaida savu atjaunošanu un labiekārtošanu, bet mola gals ir sakārtots un droši pieejams ostas darbiniekiem.
Uzstādītas arī saules baterijas, kas kalpo visa gada garumā un ļauj nodrošināt apgaismojumu nakts stundās.
Liepājas ostas maiņas locis Ziedonis Baušenieks stāsta par meteo bojas nozīmi un lomu ikdienas darbā. Pirms šādas bojas uzstādīšanas nācies minēt, kādas varētu būt straumes.
Liepājas osta ir būvēta, neizmantojot dabiskus veidojumus – upes deltu, līci, kas aizsargātu ostu no vēja un viļņu iedarbības, tādēļ no ārējo spēku iedarbības to aizsargā sarežģīta hidrotehnisko aizsargbūvju sistēma, kurā atrodas trīs vārti, kas savieno ostas akvatoriju ar atklāto jūru.
Projektā piesaistīts papildus finansējums, kas ļaus izbūvēt Karostas kanāla un ostas Loču kanāla izgaismojumu. Ir sākta būvprojekta izstrāde, un darbus ieplānots veikt 2021.gadā.