Ārpus Rīgas

Avīzes "Zemgales Ziņas" galvenā redaktore par Ozolnieku policijas šefa atstādināšanu

Ārpus Rīgas

LLKC pārstāvis Miķelis Peisnieks par makšķerētāju interesi par kartēm

Liepājas osta audzē muskuļus graudu pārkraušanā

Liepājas osta audzē muskuļus graudu pārkraušanā

2017. gadā piedzīvots otrs lielākais pārkrauto kravu pieaugums Liepājas ostas vēsturē, turklāt pieaugums vērojams arī Karostā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pārkrauto kravu apjoms palielinājies par 16%. Vairāk pārkrauts gan cements, gan Liepājas topa produkts – graudi. Liepājas osta turpina nostiprināt savas pozīcijas tieši kā graudu osta. Ostas uzņēmumi uzlabo infrastruktūru un veido graudu noliktavas.

Termināla "Dan Store" kvalitātes un laboratorijas vadītāja Kitija Lešče izrāda paplašināto laboratoriju, kur uzstādītas jaunas iekārtas. Tās atvieglo darbu ar graudu kravām. Dienas laikā tiek apkalpotas aptuveni 100 automašīnas.

"Tad ir tā, ka pēdas svilst. Ir labi, ka visu varam nodalīt, jo graudi birst un ir putekļi, tiek malti milti. Jaunums ir tāds, ka varam paralēli veikt analīzes kukurūzai un kviešiem. Mēs varam ātrāk apkalpot kravas," saka Lešče.

Uzņēmums "Dan Store" Liepājas ostā strādā jau vairāk nekā 15 gadus. Šo gadu laikā vairākkārt notikusi paplašināšanās un īstenoti attīstības projekti. Visi investīciju projekti tur īstenoti ar pašu līdzekļiem, nepiesaistot Eiropas Savienības finansējumu. Arī laboratorijas paplašināšana un modernizēšana, kā arī noliktavas būvniecība pērn notikusi par pašu līdzekļiem. Noliktavām, pārkraujot beramkravas, ir būtiska nozīme.

"Mēs varam palielināt savu uzglabāšanas jaudu, kas ir ļoti būtiski, lai varētu uzkrāt lielākas kuģu partijas. Nosūtāmie apjomi kļūst arvien lielāki. (..) Ievērojami pieauguši kuģu apmēri un pārvadāšanas iespējas," saka termināla "Dan Store" vadītāja Evita Dambe. 

Uzņēmuma pārstāve spriež, ka kravu pieaugumu vai kritumu ietekmē gan laika apstākļi, gan citi faktori. Šobrīd nav skaidrs, kā kravu apjomu ietekmēs piedzīvotie plūdi Latvijā.

Arī pagājušā gadā kravu apjoms varēja būt vēl lielāks, spriež Dambe. "Varēja būt labāk. Lai arī Krievijā bija labas ražas, veidojās vagonu deficīts un viss nenotika tā, kā būtu gribējies. (..) Tomēr ir tendence pieaugt kravu apjomam."

No Liepājas graudi aizceļo uz dažādām pasaules valstīm - Nigēriju, Alžīriju un citām zemēm. Kvalitatīvie cieto kviešu graudi, piemēram, nonāk Vācijā vai Itālijā, bet lopbarības graudi aizceļo uz Spāniju. Tiek pārkrautas linsēklas, kukurūza, mieži, rudzi. Kopumā Liepājas ostai pagājušais gads ir ar ievērojamu plusa zīmi, atzīst Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis:

"Ir pārkrauti 6,6 miljoni tonnu kravu, kas ir otrs labākais rezultāts Liepājas ostas vēsturē. Pieaugums nav tikai kādai vienai kravai, vienai kompānijai.

Redzam, ka daudzas Liepājas ostas kompānijas ir atradušas savas biznesa nišas, ir modernizējušas terminālus. (..) Kravu apjoms aug ļoti daudzās grupās."

Situācija mainījusies arī Karostā, norāda Hmieļevskis.

"Karostas kanālā sasniegts rekords. Tā ir vieta, kur kādreiz stāvēja padomju karakuģi; tagad kravu apjoms sasniedzis 1,1 miljonu tonnu. Tas vēl nav viss. Cements vietējais no Brocēniem, kas tiek pārkrauts caur Liepājas ostu. Vairāk nekā 40% ir tieši vietējas izcelsmes preces, kas tiek pārkrautas Liepājā – tie ir graudi, cements, būvmateriāli, kokmateriāli un citas kravas," klāsta Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks.

Liepājā kompānijas turpina nostiprināt savas pozīcijas tieši beramo kravu jomā, sevi šobrīd jau pozicionējot kā graudu ostu. Kopējā beramkravu uzglabāšanas jauda palielināta par 10%.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti