Liepājas ostā 2018. gadā bijis lielākais kravu apgrozījums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

2018. gadā bijis absolūti lielākais kravu apgrozījums Liepājas ostā; tas ir sasniedzis vairāk nekā 7,5 miljonus tonnu. Šie dati vēl tiek precizēti, taču, visticamāk, tiks sasniegts rekords. Pēdējo reizi rekords fiksēts 2012. gadā, kad Liepājas ostā pārkrauti 7,43 miljoni tonnu. 

Visvairāk ostā pārkrauj beramkravas un lauksaimniecības produktus, antracītu un celtniecības materiālus. Pieaugums vērojams arī ģenerālkravu grupā un Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) stividorkompānijā “Terrabalt”, kas no Liepājas nodrošina prāmju satiksmi.  

Nu jau daudzus gadus tieši Liepājas SEZ stividorkompānija “Terrabalt” Liepājas ostā nodrošina prāmju pārvadājumus. Šobrīd notiek prāmju satiksme uz Vāciju piecas reizes nedēļā, taču nākotnē plānots šo prāmju ienākšanas skaitu tikai palielināt, skaidroja uzņēmuma valdes loceklis Āris Ozoliņš. 

“SEZ [stividorkompānija] ir veikusi rekonstrukciju mūsu piegulošajā teritorijā, remontējot tieši pievadceļu, līdz ar to ir daudz sakārtotāka infrastruktūra un labākas piebraukšanas iespējas līdz “Terrabalt”. Pavasarī mēs plānojam veikt rekonstrukciju no savas puses, kas nodrošinās atsevišķu iebraukšanu no prāmja, kas ir ļoti būtiski, lai prāmju kustība varētu attīstīties,” teica Ozoliņš. 

Uzņēmuma vadītājs uzsvēra, ka tās būs lielas investīcijas, taču dos labumu nākotnē. Šobrīd prāmju operators ”Stena Line” veic prāmju pārvadājumus no Liepājas uz Trāvemindi Vācijā, bet no Ventspils ostas nodrošina savienojumu ar Zviedriju.

Tā tas arī turpināsies, norādīja Āris Ozoliņš, taču tas nenozīmē, ka no Liepājas nenotiks pārvadājumi uz citām vietām. 

“Tas nenozīmē, ka šeit nebūs citas prāmju līnijas. Mums nav ierobežojumu, lai piesaistītu vēl kādu citu operatoru. Kad notiks rekonstrukcija, mēs runāsim arī ar citiem operatoriem, arī ar “Stena Line”. Mūsu teritorija būs tik labi sakārtota, ka mēs varēsim būtiski palielināt prāmju līniju skaitu,” uzskata Ozoliņš.  

Tāpat kā Liepājas ostā kopumā, arī  uzņēmumā “Terrabalt” 2018. gadā ir vērojams kravu pieaugums. Vienlaikus stividorkompānija strādā ar tā saucamajām negabarīta, nestandarta kravām. 

“Divas piestātnes ir citām kravām, blakus prāmim izmantojam piestātni negabarīta kravām.  Piemēram, “UPB” pārkraujam dzelzsbetona konstrukcijas, vedam uz Skandināvijas valstīm, galvenokārt uz Zviedriju. Pirms dažiem gadiem iegādājāmies 50. piestātni, lai attīstītu prāmja līniju. Mums ir liels projekts, jo “Stena Line” ir piesaistījis “Volkswagen”, līdz ar to caur Liepājas ostu lielā daudzumā ienāk jaunas mašīnas, kas tiek vestas uz Rīgu un pēc tam uz citām Baltijas valstīm. Tā ir liela teritorija, kas domāta tikai šim projektam. Attīstām vēl citas negabarīta kravas – vēja ģeneratorus utt.,” skaidroja Āris Ozoliņš.  

Uzņēmums pārkrauj arī beramkravas, kam ir sezonāls raksturs, tiek krauti  graudi, šķembas un šķelda. Liepājas ostai viens no izaicinājumiem nākotnē varētu būt arī konteineru tipa kravu pārvadājumi. 

Liepājas ostā 2018. gadā lielākais kravu apgrozījums
00:00 / 05:02
Lejuplādēt

“Ja mēs paskatāmies šodien, tad konteineri, kas Liepājas ostā tiek pārkrauti, pamatā tiek pārvadāti ar prāmi. Mēs aktīvi strādājam, lai Liepājā būtu arī kāda konteinera līnija. Es vēl negribētu nosaukt kompānijas nosaukumu, ar kuru esam uzsākuši sadarbību, bet te ir ļoti daudz jautājumu, kas jārisina kompleksi,” par konteinera kravu pārvadājumiem  savu redzējumu pauda Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.  

“Ir jābūt konkrētam stividoram, kurš ir gatavs kādā no piestātnēm nodarboties ar konteineru pārvadājumiem. Ir jābūt vismaz minimālajam tehnikas aprīkojumam, celtnim utt.  Mēs esam apzinājuši tirgu un kompānijas, kas savā maršrutā Liepāju varētu iekļaut gatavās produkcijas savākšanai. Esam arī apzinājuši Liepājas ražotājus, cik šādu konteineru kravu varētu būt, lai tad arī uzrunātu konkrētu pārvadājumu līniju,” bilda Lapiņš. 

2019. gada sākums būs veltīts tam, lai apzinātu nepieciešamās investīcijas un citus veicamos mājas darbus, lai nākotnē Liepājas ostā attīstītu konteinera tipa pārvadājumus, norādīja Jānis Lapiņš.

Jāpiebilst, ka Liepājas SEZ teritorijā savu darbību aktīvi paplašina Skandināvijas uzņēmumi. Zināms, ka Liepājā esoši Skandināvijas uzņēmumi konteineru kravu pārvadājumiem izmanto blakus esošo Klaipēdas ostu Lietuvā.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti