Liepāja vairs nedotē Grobiņas pasažieru braukšanu pilsētas sabiedriskajā transportā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Būtiskas pārmaiņas no jaunā gada sagaidījuši Liepājas un Grobiņas novada iedzīvotāji, kuri ikdienā izmanto sabiedrisko transportu, mērojot ceļu starp abām pilsētām. Iedzīvotājiem maksa par braucienu autobusā sadārdzināsies: līdz šim ar vienu biļeti varēja aizbraukt uz kādu no galamērķiem Liepājā, bet tagad pilsētas teritorijā būs jāpērk atsevišķa biļete. Viena biļete braucienam Grobiņas teritorijā maksās 50 centus, bet garākos posmos starp pilsētām izmaksās līdz 1,20 eiro. 

Autobusu satiksme starp Liepāju un Grobiņu kļūt dārgāka
00:00 / 05:06
Lejuplādēt

Liepājas un Grobiņas robeža ir tikai dažu kilometru attālumā, un daudzi cilvēki mēro ceļu ar velosipēdu pa salīdzinoši nesen izveidoto veloceliņu.

Grobiņas novada un Liepājas iedzīvotāji, kurus skar pārmaiņas no šī gada sākuma, par to jau ir gana labi informēti. To apliecina sarunas ar iedzīvotājiem pie viena no autobusa galapunktiem Grobiņā.

Par savu situāciju stāsta kāds kungs no Liepājas. Viņam regulāri jābrauc no Liepājas uz Grobiņu pie ģimenes ārsta. „Grobiņas autobusā es vairs iekšā nedrīkstu sēdēt, vai ir 86 vai 96 gadi. Man ir karte pa pilsētu, bet man tagad jākāpj Grobiņas autobusā un jāmaksā deviņdesmit centi. Netaisnība ir drausmīga.”

Ar autobusu no Liepājas uz Grobiņu atbraukusi Anda. Viņa stāsta, ka tagad nāksies maksāt divreiz vairāk: „ Neesmu apmierināta. Kaut kā pilsētām vajadzēja vienoties. Tie, kuri brauc ar privātām mašīnām, tiem nekas, bet kā jau tas ir vienmēr – mazturīgie iedzīvotāji, kuri ne tik daudz pelna, viņi būs zaudētāji.”

Liepāja daudzu gadu garumā vairāku simtu tūkstošu apmērā kompensējusi izmaksas, kas saistītas ar autobusa pārvadījumiem Grobiņas virzienā. Tam ir senāka vēsture, kur atbildes meklējamas vēl laikos, kad neviens nezināja par uzņēmuma „Liepājas metalurgs” bankrotu.

„Šo reisu uzturēja, jo daudzi darbinieki brauca no un uz “Metalurgu”. Tagad situācija ir tāda, ka skatāmies uz apkārtējiem novadiem. Nīcā nav tāda kārtība, ka liepājnieki maksātu par to, ka nīcenieki brauc uz Liepāju un otrādi. Kārtība bija tikai uz Grobiņu un Šķēdi. Uz Šķēdi saglabāsim ideju, tāpat uz lidostu. Bet uz Grobiņu – nav taisnīgi, ka liepājnieki šo reisu apmaksā. Nebija viegla arī maršrutu pārplānošana,” skaidro Liepājas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis.

Aģentūras „Liepājas sabiedriskais transports” direktors Uldis Zupa skaidro, kam šī situācija radīs sarežģījumus. Daļai cilvēku maksa par braucienu pieaugs divkārt, jo, piemēram, Liepājā biļete pie transporta līdzekļa vadītāja maksā 80 centus.

„Redzot izsludinātās cenas, skaidrs – vissarežģītākā situācija būs tiem, kuri pārsēdās pilsētā.

Būs tagad vajadzīgas divas mēnešbiļetes vai būs jāpērk pie vadītāja biļete. Tāda situācija būs, piemēram, skolēniem no Grobiņas, kuri mācās Liepājas 6. vidusskolā,” skaidro Zupa.

Izmaiņas no 2020. gada 1. janvāra saistītas ar maršruta statusa maiņu. Tie vairs nebūs pilsētas maršruti, bet gan reģionālie, līdz ar to mainīsies maršrutu nosaukums un numurs.  

Par radušos situāciju vairāk stāsta Autotransporta direkcijas (ATD) Sabiedriskā transporta plānošanas nodaļas vadītājs Jānis Lagzdons: „Mēs saņēmām informāciju pirms kāda laika, ka pilsētas maršruti, kas tika izpildīti uz Grobiņu, no jaunā gadā netiks apkalpoti pilsētas maršrutu tīkla ietvaros. No 1. janvāra tie jāapkalpo reģionu maršrutu tīklā. Mēs esam atklājuši jaunus reģionālos maršrutus uz Grobiņu un Cimdeniekiem.”

Arī turpmāk sabiedriskā transporta pakalpojumus no Liepājas līdz Grobiņai, Iļģiem, Cimdeniekiem un Dubeņiem nodrošinās AS “Liepājas autobusu parks”. 

“Liepājas autobusu parks” pārmaiņām esot sagatavojies, izdrukātas arī jaunas mēnešbiļetes. Tajā pašā laikā “Liepājas autobusu parka” izpilddirektors un valdes loceklis Māris Ārbergs pieļauj iespēju, ka pirmajās gada dienās valdīs zināma nesaprašana. Galvenais, lai neveidotos rindas pie autobusu šoferiem, uzsver Ārbergs.

Iedzīvotāji bija pieraduši pie zināmas kārtības, tagad nākas domāt, kā nodalīt reģionālos maršrutus.  

„Kādreiz arī šajos Grobiņas maršrutos brauca autobusi ar pilsētas logo aplīmētiem rombiņiem. Mēs esam sagatavojuši četrus pelēkus “Volvo” markas pilsētas autobusus. Ar šīm mēneša kartiņām nevarēs braukt pilsētas transportā, tāpat kā ar pilsētas mēneša biļetēm nevarēs braukt šajos pelēkajos autobusos,” norāda Ārbergs.

“Liepājas autobusu parks”  autobuss
“Liepājas autobusu parks” autobuss

No šī gada tiek ievesta arī elektroniskā biļete, taču diskusijas par pasažieru pārvadājumu uzlabošanu starp abām pilsētām, visticamāk, turpināsies.

Iedzīvotāji ar izmaiņām var iepazīties Autotransporta direkcijas mājaslapā, kā arī interesēties “Liepājas autobusu parkā”. Vienlaikus no jaunā gada stāsies spēkā valstī noteiktie atvieglojumi reģionālajos maršrutos, līdz ar to daļai cilvēku, iespējams, izmaksas par braukšanu autobusos pat samazināsies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti