Dienas ziņas

Ministru kabinets varēs noteikt novadu robežas

Dienas ziņas

Skolēni gatavi, skolām jāgatavojas

Atjauno darbību "Tosmares kuģubūvētavā"

Liepājā «Tosmares kuģubūvētavu» pērk vietējais uzņēmums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Vienu no vecākajiem un lielākajiem Liepājas uzņēmumiem – maksātnespējīgo “Tosmares kuģubūvētavu” – pērk vietējais uzņēmums “LZK”. Līdz šim samaksāta aptuveni puse no nepieciešamās summas. Darījumu varētu pabeigt šā gada augustā. Pašreiz maksātnespējas administrators prioritāri līdzekļus plāno novirzīt atlaistajiem darbiniekiem, kuri vēl līdz šim nav saņēmuši algu par vairāku mēnešu darbu bankrotējušajā uzņēmumā.

Uzņēmumu “Tosmares kuģubūvētava”, kas ir viena no vecākajam kuģu būvētavām Baltijas valstīs, par maksātnespējīgu pasludināja 2018. gada augustā. Pēc vairākiem maksātnespējas administratora mēģinājumiem to pārdot kuģbūvētavu par darījuma summu virs diviem miljoniem eiro iegādājās pērn Latvijā dibināts uzņēmums “LZK”.

Līdz šim pircējs ir samaksājis aptuveni pusi no summas. No tās lielākā daļa tuvākajā laikā tiks prioritārajiem kreditoriem, tai skaitā atlaistajiem darbiniekiem, kuri vēl līdz šim nav saņēmuši daļu algas par darbu kuģubūvētavā, un daļējai nodokļu nomaksai.

“Lai gan likumā tas varbūt netiek tieši šādā veidā paredzēts, ka šādi varētu ātrāk izmaksāt prioritārajiem kreditoriem, ņemot vērā, ka ir diezgan liels tāds sociālais faktors, ir kādi 200 darbinieki, kam ir parādā naudu. Es ar kreditoriem šobrīd skaņoju to kārtību, ka tiem prioritārajiem kreditoriem varbūt varētu uzreiz maksāt,” skaidro maksātnespējas administrators Ivars Meļķis.

Ja tas no kreditoru puses tiks apstiprināts, tad darbinieki neizmaksātās algas varētu saņemt līdz marta beigām. Kompānijas kreditori sākotnēji pieteica prasības 4,16 miljonu eiro apmērā, no kuriem aptuveni 500 000 eiro līdz šim ir jau pārskaitīti Valsts ieņēmumu dienestam.

Savukārt uzņēmuma pircējs nākotnē plāno darbību teritorijā veikt divos virzienos. “Viens paliks tieši tas, kas saistīts ar kuģu remontu, iespējams, arī ar kuģu būves atjaunošanu. Otrs ir ar transportu, kravu pārvadājumu pakalpojumi, vairāk tīri kā glabāšana. Par tālākiem mērķiem es tiešām nezinu,” saka Meļķis.

Pašreiz uzņēmuma teritorijā rosās vairāk nekā 100 pircēja noalgotie darbinieki, no kuriem lielākā daļa ir cilvēki, kas maksātnespējas procesa sākumā šeit tika atlaisti no darba.

Savukārt kuģubūvētavas teritorijā Liepājas Reģionālās vides pārvaldes inspektori konstatējuši lielu daudzumu dažādu atkritumu, arī bīstamu, piemēram, azbestu un naftas produktus saturošus. Par šo faktu ir uzsākta administratīvā lietvedība.

“Pirmreizējā apsekošanā tika konstatēta liela kaudze, kur bija dažādi jaukti atkritumi. Daļa no tiem bija smiltis, ar ko tiek tīrīta krāsa nost no kuģu korpusiem. Bet tas kopējais izmērs bija 30 x 90 metru kaudze. Uzlikta soda nauda uzņēmumam, un vienlaicīgi ir arī dots rīkojums sakārtot šo saimniecību,” informē Liepājas Reģionālās vides pārvaldes direktors Ruslans Pečulis.

Pašreiz gan maksātnespējas administrators ir iesniedzis pārsūdzību par šo lēmumu, uzsverot, ka piesārņojums radīts iepriekšējo īpašnieku darbības laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti