Šoferi vēlas saņemt 7 eiro stundā, kas attiecīgi būtu 1000 eiro mēnesī uz papīra. Kalniņš uzskata, ka darbinieki ir to pelnījuši, jo ne tikai vada transportlīdzekli, bet arī pilda konduktora pienākumus, nodarbojas ar biļešu kontroli, kā arī uzkopj autobusus.
"Liepājas autobusu parks" neesot vienīgais uzņēmums, kurā šoferu stāvoklis ir smags. Uzņēmumi norāda, ka nespēj darbiniekiem nodrošināt lielāku atalgojumu, jo nav pietiekamu dotāciju no valsts, benzīns paliek dārgāks un tamlīdzīgi.
"Neesam mierā, ka uzņēmumi samaksā par visu, kur vajag, un šoferim tikai to, kas paliek pāri," uzsvēra Kalniņš.
Viņš skaidroja, ka šoferi vēlas arī atbilstošu darba un atpūtas laika regulējumu, kā arī taisnīgus, drošus un veselībai nekaitīgus darba apstākļus.
Arodbiedrības pārstāvis skaidroja, ka, lai nopelnītu 1000 eiro mēnesī, šoferi strādā daudz virsstundu, kas atņem laiku viņu ģimenēm, kā arī atpūtai.
Pēc Kalniņa teiktā, pārvadājumu uzņēmumiem vajadzētu sakārtot atalgojuma samaksas sistēmu, jo darbiniekiem tiek izmaksāta minimālā alga un prēmijas katru mēnesi, kuras var izmantot darbinieku sodīšanai. Arodbiedrības pārstāvis uzsvēra, ka darbinieki dzīvo stresa apstākļos, kas ir aplami, jo viņi vada transporta līdzekļus.
Arodbiedrībā ir 85 "Liepājas autobusu parka" darbinieki. Kalniņš norādīja, ka arodbiedrība gatava arī uz tālākiem soļiem, ja piketā neiegūs vēlamo rezultātu. Viņš gan neprecizēja, vai gaidāms streiks. Pašlaik "Liepājas autobusu parks" darbiniekiem maksājot 2,5 eiro stundā.
"Liepājas autobusa parka" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns Latvijas Radio skaidroja, ka algas paaugstinājums netiek paredzēts. Pašlaik šoferiem maksā pamatalgu un piemaksas. Un prasība pamatalgu paaugstināt līdz septiņiem eiro stundā neesot reāla.
"Bāzes likme ir 2,62 un 2,52, tad 7 eiro man skan tāpat kā miljons. Piemaksas ir paredzētas par kvalitatīvu un izpildītu darbu.
Pastāv pārbraucieni, darbs maršrutā, kā jūs zināt, ir problēmas arī ar biļešu izdošanu, degvielas patēriņu, attieksmi pret tehniku un citas lietas, tāpēc samaksa ir par kvalitatīvu darbu. Ja nav rupju pārkāpumu."
2017. gada 28. jūnijā "Liepājas autobusu parkā" tika noslēgts koplīgums ar darbinieku pārstāvjiem. Šis koplīgums arī paredz sociālekonomisko interešu aizstāvību, un tur ir konkrētas formas, kā tiek apspriestas un izmainītas darba samaksas atbilstoši šim nolikumam. Šādas aktivitātes, kas ir vērstas uz vienpusēju noteikumu mainīšanu, šis līgums neparedz," skaidroja Krongorns.