Lielveikali cīņā par pircējiem cer arī uz jaunajām tehnoloģijām

Lielveikali visā pasaulē turpina ciest no arvien populārākās iepirkšanās internetā. Lai šo tendenci vērstu kaut nedaudz sev par labu, supermārketi un megamoli (slēgta tipa daudzveikalu iepirkšanās vietas) arvien vairāk domā par jauniem veidiem, kā piesaistīt pircējus.

Kā liecina Londonas biznesa tehnoloģiju izstāde – viena no metodēm klientu piesaistīšanai ir tieši tā pati, kas lielveikalu dzīvi apgrūtina – jaunās tehnoloģijas. 

Interaktīvas uzlaikošanas kabīnes un sejas atpazīšana – tā ir tikai dažas no jaunajām tehnoloģijām, ar kurām eksperimentē pasaules lielākās lielveikalu ķēdes, lai pievilinātu pircējus.

Un tas ir būtiskāk kā vēl nekad, jo arvien vairāk patērētāju izvēlas iepirkties internetā no savas mājas dīvāniem, nevis tērēt laiku un doties uz lielveikaliem. 

“Sato Global Solutions” pārstāve Keitija Olivera stāsta, ka, piemēram, viedajā apģērbu pielaikošanas kabīnē klienti var ienākt, paņemt iekāroto apģērba gabalu, kuru datorsistēma automātiski noskenēs un sniegs informāciju, kas ir līdzīga pirkumiem internetā – citu cilvēku recenzijas, rekomendācijas, kā arī piedāvās citus izmērus un krāsas.

Tikmēr citas tehnoloģijas domātas pašiem veikaliem – vizuālās atpazīšanas sistēmas var sniegt informāciju par pircēju uzvedību veikalos, lai labāk prognozētu rindu veidošanos un iepirkšanās paradumus.

“Šādā veidā uzņēmumi var uzlabot savu īpašo piedāvājumu izvietošanu. Varam radīt arī apmeklētības kartes, balstoties uz demogrāfiju. Līdz ar to ir iespējams noskaidrot, aptuveni kāda vecuma cilvēki pavada laiku zināmās veikala daļās. Tad zinām, kur likt produktus jauniešiem, kur - vecākiem cilvēkiem,” skaidro “Ultinous” pārstāvis Kasabs Džori.

Šajā jomā ilgstoši priekšrocība bijusi interneta pārdošanas platformām, kā daudzi pēdējā laikā to cita starpā uzzinājuši no nesenajiem privāto datu pārdošanas skandāliem, kas izmantoti mārketingā un ne tikai. Nozares eksperti gan uzskata, ka interneta iepirkšanās bumu apturēt nav iespējams. 

“Te var redzēt daudz gudrus cilvēkus, kas paveic neticamas lietas. Taču man ir sajūta, ka pārdevēji pašlaik stāv pie saviem tukšajiem veikaliem un domā, ka viņus varētu glābt kādas jaunās tehnoloģijas. Taču tā nebūs,” uzskata mazumtirdzniecības eksperts Hovards Saunderss.

Tomēr ir viena lieta, ko fiziski veikali var piedāvāt un virtuālie nevar – personisks kontakts un viesmīlība. Un, starp citu, arī šeit var nākt talkā tehnoloģijas – kāpēc gan pārdevēji nevarētu būt roboti, kuri pret tevi vienmēr ir laipni, jo tā ir ieprogrammēti, un kurus, piemēram, nenomāc dzīves problēmas, kas tiek izgāztas uz klientiem.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti