Lielbritānijas premjers atbalstīs ātrgaitas dzelzceļa izbūvi par spīti augstajām izmaksām

Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons otrdien paziņojis, ka atbalstīs vērienīgā ātrgaitas dzelzceļa „HS2” izbūvi, neskatoties uz bažām par strauji augošajām izmaksām un viņa paša partijas deputātu iebildumiem. Pašreiz vērienīgākais infrastruktūras projekts Eiropā, kura izmaksas sasniegtu vismaz 118 miljardu eiro, paredz savienot Londonu ar Anglijas centrālo un ziemeļu daļu.

Lielbritānijas premjers atbalstīs ātrgaitas dzelzceļa izbūvi par spīti augstajām izmaksāmRihards Plūme

    Džonsons ir zināms ar savu aizrautību ar infrastruktūras projektiem. Pēdējās vēlēšanās viņš solīja atjaunot uz Londonu vērsto ekonomiku, veicot ieguldījumus Anglijas ziemeļos. Tagad Džonsons uzdevis pārskatīt ātrgaitas dzelzceļa līnijas „HS2” dzīvotspēju. „HS2” tiek uzskatīts par pašreiz lielāko infrastruktūras projektu Eiropā.

    Dažas aplēses liecina, ka līnijas izbūve varētu maksāt vairāk nekā 118 miljardus eiro. Tā ir divtik liela summa, salīdzinot ar aplēsēm pirms pieciem gadiem. Tas ir arī daudz vairāk nekā tad, kad šis projekts pirms vairāk nekā desmit gadiem tika ierosināts.

    Projekta izstrādātāji norāda, ka jaunā dzelzceļa līnija savienos Londonu ar Anglijas centrālo un ziemeļu daļu. Vilcieni savienotu apmēram 30 miljonus cilvēku jeb gandrīz pusi no Apvienotās Karalistes iedzīvotājiem. Pasažieriem tiktu nodrošināti laika ziņā īsāki braucieni un samazināts spiediens uz esošajiem dzelzceļa tīkliem. Projekts arī dotu artavu cīņā ar klimata pārmaiņām, jo iedzīvotāji mazāk izmantotu automašīnas.

    Premjers otrdien paziņoja par savu atbalstu līnijas izbūvei. Sagatavošanās darbi dzelzceļa līnijas pirmajam posmam līdz Birmingemai jau ir krietni pavirzījušies uz priekšu, bet premjers atbalsta arī otrā posma izbūvi līdz Mančestrai un Līdsai. Džonsons arī meklēšot veidus, kā mazināt milzīgās dzelzceļa līnijas izmaksas.

    Tomēr daudzi deputāti, ieskaitot Džonsona Konservatīvās partijas biedrus, uzskata, ka lielo projektam nepieciešamo summu varētu iztērēt citos transporta pakalpojumos. Tāpat bažas rada līnijas izbūves ietekme uz savvaļas dzīvniekiem un vidi, jo vietām tā ietu cauri daudziem veciem mežiem.

    Opozīcijā esošie leiboristi sacīja, ka projektu vajadzētu virzīt uz priekšu, bet transporta lietu pārstāvis Endijs Makdonalds sacīja, ka valdībai ir „jāķeras klāt pie pieaugošajām projekta izmaksām”.

    Lielbritānijas Tirdzniecības palāta atzinīgi novērtē šo projektu, taču piebilst, ka ir svarīgi, lai visa līnija tiktu būvēta, nodrošinot ieguvumus visā Anglijas ziemeļdaļā. Lielbritānijas Ekonomikas lietu institūts paziņoja, ka izmaksas tagad jau pārsniedz ieguvumus.

    Iepriekšējā valdība pagājušajā gadā atzīmēja, ka „HS2” izmaksas ir palielinājušās, ņemot vērā sarežģīto būvniecību blīvi apdzīvotās pilsētās un izaicinošos grunts apstākļus. Līnija ved cauri dažiem augstas klases nekustamajiem īpašumiem, kā arī caur seniem mežiem un arheoloģiskām vietām, ieskaitot 40 000 cilvēku lielu apbedījumu zem Londonas „Euston” stacijas.

    Tāpat tika atzīts, ka līniju nevarētu atvērt 2026. gadā un pirmais „HS2” posms nesāks darbību ātrāk kā laikā no 2028. līdz 2031.gadam. Visa līnija varētu darboties 2040. gadā. Tiek norādīts, ka sagatavošanās izmaksas jau sasniegušas astoņus miljardus mārciņu.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti