Līdz ar jauno Ziemeļu piestātni lidostā cer palielināt tranzīta pasažieru skaitu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Starptautiskajā lidostā ''Rīga'' šodien atklāta jaunuzbūvētais pasažieru termināļa paplašinājums jeb tā sauktā Ziemeļu piestātne, ar kurus palīdzību lidosta ir iecerējusi kļūt ievērojami pievilcīgāka un ērtāka pasažieriem. 

Lidostas Rīga jaunās Ziemeļu piestātnes divos stāvos pasažieriem ir pieejami 19 jauni iekāpšanas sektori, trīs gaisa kuģu tilti, divi jauni veikali un piecas kafejnīcas, rotaļu laukumi bērniem, kā arī uzgaidāmās telpas.

Kopējā ziemeļu piestātnes platība ir 9828,39 m2, bet kopā ar projekta pirmajā posmā izbūvētajām telpām ielidojošajiem pasažieriem un termināļus savienojošo galeriju – 17 340 m2.

Cer uz tranzīta pasažieriem

Ar paplašinātā termināla palīdzību lidosta jau tuvākajos gados cer būtiski – par aptuveni 40%- palielināt apkalpoto pasažieru skaitu.

Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" lidostas komercdirektors Artūrs Saveļjevs skaidroja, ka šobrīd lidostā tranzīta pasažieri ir 27% no kopējā skaita, taču cerēts, ka nākamajā gadā, viņu skaits pieaugs līdz 30% un turpmākajos gados - vēl vairāk. Tranzīta pasažieru skaita palielināšana īpaši nepieciešama, ņemot vērā vietējo iedzīvotāju skaitu, kas nav ievērojams, salīdzinot ar citiem reģioniem Eiropā.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Saveļjevs izteica cerību, ka Rīga varētu kļūt par punktu starp Rietumiem un Austrumiem. Lai to sasniegtu, ir vajadzīga gan jaunu maršrutu atklāšana, piemēram, uz NVS valstīm un Ķīnu, gan jaunas lidmašīnas, kuras jau būs nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" un kas spēs sasniegt tālākus galamērķus.

Saveļjevs norādīja, ka pērn lidostā bija apkalpoti 5,16 miljoni pasažieru, savukārt šogad viņu skaits varētu augt līdz 5,4 miljoniem. Pēc jaunās piestātnes atvēršanas tranzīta pasažieru zona ļaušot apkalpot 7-10 miljonus pasažieru gadā. 

Lidostas cerības lielā mērā apstiprina arī aviokompānijas "airBaltic" vadītāja Martina Gausa izteiktās prognozes par to, ka ar jaunā termināla palīdzību lidosta varētu piesaistīt jaunus tranzīta pasažierus: "Tā izskatās skaisti, un esmu pārliecināts, ka pasažieri, kuri ieradīsies Rīgā, to novērtēs. Turklāt aptuveni puse no mūsu pasažieriem lido tranzītā.

Un šobrīd šī ir perfekta lidosta tranzīta lidojumiem, jo gājiens pa lidostu joprojām ir ļoti, ļoti īss - īsāks, nekā jebkur Eiropā, kur mēs veicam šādus pārvadājumus.

Tāpēc mēs esam ļoti lepni un priecīgi par Rīgas lidostu, novēlam tai veiksmi, un jau tuvākajos gados mēs vedīsim aizvien vairāk pasažieru un sadarbosimies vēl ciešāk," sacīja Gauss.

Būvēs savienojumu ar "Rail Baltica"

Lai gan Ziemeļu piestātnes projekts ir viens no apjomīgākajiem lidostas pastāvēšanas vēsturē, satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība) prognozē, ka jau tuvākajos gados lidosta turpinās paplašināties, jo tajā būs jāattīsta arī dzelzceļa stacija.

"Protams, lidostai ar šo projektu nekas nebeidzas. Stāv priekšā vēl lieli izaicinājumi, kā lidostas tālāko attīstību savienot ar "Rail Baltica" attīstību, jo tūlīt, tūlīt redzēsim, kā notiks darbi, lai šeit būtu stacija, un viss tiek kombinēts ar termināli," sacīja ministrs.

Tiesa, lidostas pasažieru termināļa attīstība nav noritējusi viegli – 2013.gadā, kad tika izsludināts konkurss par Ziemeļu piestātnes pirmās kārtas būvniecību, uzņēmēji iesniedza sūdzību , jo uzskatīja, ka konkursa kvalifikācijas prasības ir nesamērīgas un neatbilst Iepirkumu likumam. Savukārt 2015.gadā tika pārsūdzēts konkursa par trešās kārtas būvniecību rezultāts.

Starptautiskās lidostas ''Rīga'' jaunās Ziemeļu piestātnes kopējās izmaksas pārsniedz 26 miljonus eiro.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti