Rīta Panorāma

Arbūzu raža Latvijā šogad laba

Rīta Panorāma

Intervija ar Skaidrīti Ābramu. Pusgada laikā KP izteikusi sešus brīdinājumus par iesaisti karteļos

«Pasažieru vilciens» šodien slēgs līgumu ar «Škoda Vagonka». Intervija ar Rodžeru Jāni Griguli

Līdz ar jauniem vilcieniem «Pasažieru vilciens» vēlas strādāt jaunā kvalitātē

"Pasažieru vilciena" (PV) vadītājs Rodžers Jānis Grigulis otrdien, 30. jūlijā, paraksta līgumu par jaunu vilcienu iegādi. Intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" viņš stāstīja, ka vēlas pilnveidot uzņēmumu, paceļot to jaunā kvalitātē.

Kā vienu no piemēriem viņš minēja biļešu tirdzniecības atvieglošanu. Tiekot plānotas novitātes, piemēram, biļešu tirdzniecības aparāti. Tāpat arī tikšot atvieglotas citas smagnējas lietas - piemēram, tas, ka konduktors varēs validēt un pārdot biļetes ar vienu aparātu.

Pēc līguma parakstīšanas PV būs jāseko līdzi ražošanai un jāgatavojas vilcienu apkopei. "Priekšdarbi tiek veikti gan tur, gan šeit," stāstīja Grigulis. Viņš norādīja, ka PV pēc vilcienu saņemšanas nodarbosies ar to apkopi.

Līdz jauno vilcienu saņemšanai "Latvijas dzelzceļam" jāsakārto peroni tā, lai būtu iespējama ērta vienlīmeņa iekāpšana vilcienā, kas atvieglotu pārvietošanos cilvēkiem ratiņkrēslos un māmiņām ar bērnu ratiņiem. Grigulis norādīja, ka LDz jau izsludinājis konkursu par projektēšanu.

Vaicāts, vai viņu neuztrauc "Škoda Vagonka" reputācija, jo tās vārds izskanējis iespējamā "Rīgas satiksmes" korupcijas skandālā, Grigulis atbildēja noliedzoši. Viņš arī uzsvēra, ka Latvijai izdevies vilcienus nopirkt lētāk nekā Igaunijai.

Grigulis cer, ka ar jaunajiem vilcieniem, kuri uz sliedēm Latvijā pakāpeniski nonāks 2022. gadā, varēs paaugstināt pārvadāto pasažieru skaitu no 18 miljoniem līdz 25 miljoniem.

KONTEKSTS:

Ministru kabinets (MK) 16.jūlijā atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai. Tāpat Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs nav konstatējis ziņas, kas varētu būt par pamatu valstij neslēgt līgumu ar konkursā par pasažieru vilcienu piegādi uzvarējušo Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" ("Škoda").

Jauno elektrovilcienu projekta, tostarp 32 elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādes, kā arī vilcienu remontu centra izbūves kopējās izmaksas ir 255 888 753 eiro. No šīs summas elektrovilcienu iepirkuma līguma, kurā ietilpst arī personāla apmācības, iekārtas elektrovilcienu uzturēšanai un rezerves daļu fonds, summa ir 241 888 753 eiro, un remontu centra jeb depo būvniecība provizoriski izmaksās 14 miljonus eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti