Lidostas gaisa satiksmes vadības torņa metu konkursā uzvar «Arhis Arhitekti»

Valsts AS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) rīkotajā metu konkursā "Rīgas lidostas gaisa satiksmes vadības torņa nākotnes vizuālais tēls" ir uzvarējis arhitektu birojs "Arhis Arhitekti", kas saņēma galveno balvu – 35 000 eiro, informē LGS pārstāvji.

"Latvijas gaisa satiksmes" vadītājs Dāvids TauriņšVija Bremze
    "Arhis Arhitekt"i kā partneri piesaistījis vienu no lielākajām arhitektu, inženieru un interjera dizaina kompānijām Amerikas Savienotajās Valstīs un pasaulē - "Leo A Daly".

     

    Savukārt otro vietu un 20 000 eiro balvu ieguva Latvijas un Lielbritānijas personu apvienība "NRJA/CPMG", bet 10 000 eiro īpašo veicināšanas balvu par funkcionāli veiksmīgāko LGS administratīvā korpusa un teritorijas organizācijas plānojumu saņēma SIA "Avotiņš, Vincents un partneri".

    Tāpat žūrija piešķīra trīs veicināšanas balvas 5 000 eiro apmērā. Balvu par arhitektoniski savdabīgo gaisa satiksmes vadības torņa risinājumu saņēma Francijas apvienība "1PAX, Sempervirens", "EGIS". Par ideju veidot gaisa satiksmes vadības torni koka konstrukcijās balvu ieguva Francijas un Latvijas apvienība "AREP-SETEC-REM PRO", bet par racionālāko gaisa satiksmes vadības torņa funkcionāli tehnisko risinājumu - Latvijas un Francijas apvienība "Būvdizains un ADPI".

    Konkursa mērķis bija iegūt arhitektoniski augstvērtīgu un funkcionāli pārdomātu, prasībām atbilstošu un ekonomiski pamatotu metu gaisa satiksmes vadības (GSV) tornim.

    Rezultātā ir iegūts funkcionāli veiksmīgs arhitektoniskais risinājums, kuru realizējot, tiks izveidota LGS aviodispečeriem optimāla darba vide, kas būs atbilstoša drošu gaisa satiksmes vadības pakalpojumu sniegšanai, norāda LGS.

    Iesniegtos metus izvērtēja starptautiska žūrijas komisija, kurā strādāja norvēģu pilsētplānotājs un arhitekts Ole Vīgs, arhitekts, Vācijas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēja DFS ēku projektu nodaļas vadītājs Stefans Hūbers, arhitekti Jānis Dripe, Uģis Kaugurs un Ingurds Lazdiņš, būvinženieris Normunds Eglītis, kā arī LGS un lidostas “Rīga” speciālisti. Piedāvātos risinājumus iepriekš vērtēja arī kompetenta tehniskā komisija, kas savu atzinumu sniedza žūrijai.

    Nepieciešamību būvēt jaunu GSV ir radījusi lidostas attīstība, kuras laikā ir gan būtiski pagarināts skrejceļš, gan ievērojami palielinājies lidojumu skaits, gan izveidojušās "aklās zonas". Vecā, 1973. gadā būvētā torņa augstums nav pietiekams, lai nodrošinātu nepieciešamo teritorijas vizuālo pārredzamību un modernas tehnikas izvietošanu nākotnē, skaidro LGS.

    Torņa būvniecību plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām. Projekts tiks finansēts no LGS pašu līdzekļiem un banku aizdevuma, kā arī tiks meklētas iespējas piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti