Lidosta «Rīga» atzīta par trešo straujāk augošo Eiropas galvaspilsētu lidostu

Starptautiskā lidosta "Rīga" pagājušajā gadā bijusi trešā straujāk augošā Eiropas galvaspilsētu lidosta, informēja lidostas pārstāvji, atsaucoties uz Starptautiskās lidostu padomes (SLP) gaisa satiksmes ziņojumu par lidostu sniegumu pagājušajā gadā.

Ziņojums liecina, ka lidosta "Rīga" ar 10,5% pasažieru skaita pieaugumu pērn bijusi trešā straujāk augošā lidosta starp Eiropas lielākajām un galvaspilsētu lidostām, aiz sevis atstājot pat tādus gaisa satiksmes centrus kā Berlīnes Tēgeles  un Londonas Lutonas lidosta.

Straujāka izaugsme nekā Rīgā pērn bijusi tikai Vīnes (+17,1%) un Milānas Malpensa lidostai (+16,6%).

Kopumā lidostas "Rīga" izaugsme ir vairāk nekā divas reizes straujāka nekā vidēji Eiropā, kur, saskaņā ar SLP ziņojumu, pasažieru skaits pērn audzis par 3,3%.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) norādīja, ka aicinājis Latvijas aviācijas nozari būt ambiciozākai un kļūt spēcīgākai ne tikai reģiona, bet arī Eiropas kontekstā. "Nozare neapšaubāmi var dot vēl lielāku pienesumu valsts tautsaimniecībai, un lidostas "Rīga" izvirzītais stratēģiskais mērķis biznesa attīstībai Ziemeļeiropas tirgū ir svarīgs solis šajā virzienā," teica ministrs.

Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce atzīmēja, ka

jaunais 12 miljonu pasažieru terminālis un savienojums ar "Rail Baltica" dzelzceļa līniju pēc dažiem gadiem pilnībā izmainīs lidostu "Rīga" vizuāli,

un uzņēmumam ir pienācis laiks pārmaiņām arī pēc būtības.

"Mūsu mērķis ir kļūt par Ziemeļeiropas reģiona gaisa satiksmes centru, uzsvaru liekot uz tranzīta pasažieru plūsmas piesaisti un tālsatiksmes lidojumu attīstību. Mūsu gatavību veiksmīgi konkurēt Ziemeļeiropas reģionā nosaka sabalansēta un ilgtspējīga biznesa plānošana vidējā un ilgtermiņā. Tas ir ļāvis, saglabājot konkurētspējīgus tarifus, izveidot aviokompānijām pievilcīgu lidlauka infrastruktūru, kas ir modernākā reģionā," pauž Līce.

Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs pauda gandarījumu, ka Latvija var konkurēt ne vien ar kaimiņvalstīm, bet arī lielajām Eiropas valstīm.

"Tam pamatā ir valsts atvērtība gan jauniem spēlētājiem aviācijas jomā, gan esošo spēlētāju iespējas un vēlme pielāgoties klientu vajadzību apmierināšanai, piemēram, pēc jauniem lidojumu galamērķiem un plašākām tranzīta iespējām caur lidostu "Rīga". Vienlaikus straujā attīstība rada arvien jaunus izaicinājumus, lai arī nākotnē Rīga būtu Baltijas valstu centrālā lidosta – ir aktīvi jāstrādā pie lidostas infrastruktūras attīstības, neaizmirstot arī vides jautājumus, lai nākotnē Latvijā būtu straujāk augošā un zaļākā aviācija," teica Gorodcovs.

KONTEKSTS:

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecināja CAA dati. 2019. gadu lidosta "Rīga" noslēdza ar apkalpoto pasažieru skaita rekordu – pērn kopumā lidostā "Rīga" apkalpoti vairāk nekā 7,8 miljoni pasažieru – par 10,5% vairāk nekā gadu iepriekš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti