Sadaļas Sadaļas

Eiro fokusā

Izstrādāti noteikumu grozījumi kārtībai, kā norādāmas preču un pakalpojumu cenas

Eiro fokusā

Top fonds Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu ieiešanai biržā investīciju piesaistei

Lidojumu skaits no Rīgas strauji aug, optimismu bremzē neziņa par vīrusa izplatību rudenī

Lidojumu skaits no Rīgas strauji aug, bet optimismu bremzē neziņa par vīrusa izplatību rudenī

Kopš maija lidostā "Rīga" apkalpoto pasažieru skaits katru mēnesi strauji audzis, dubultojoties pret iepriekšējā mēneša lidotāju skaitu. Arī aviokompānijas sāk drošāk runāt par nozares atlabšanu, atverot jaunus galamērķus un aicinot darbā iepriekš atlaistos. Tomēr lidotgribētāju skaits ir sasniedzis tikai piekto daļu no pirmspandēmijas apjoma, turklāt nu jau bažas sāk sēt vīrusa straujā izplatība. 

Jūlijā Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" pārvadājusi vairāk nekā 209 tūkstošus pasažieru, kas ir gandrīz 40% kāpums pret pērnā gada jūliju. Kompānija īstenojusi virs divarpus tūkstošiem lidojumu. Kompānijas "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss vērtē, ka šī vasara bijusi daudzsološa un uzrādījusi pazīmes, ka aviācijas nozarē sākusies atlabšana.

Rakstiskā komentārā Latvijas Radio "airBaltic" skaidro, ka turpina nodrošināt būtisku savienojamību no Rīgas, Tallinas un Viļņas uz Eiropas vadošajiem biznesa centriem un tranzīta mezgliem, no Rīgas uzņēmums piedāvā plašu atpūtas galamērķu klāstu. Un atpūsties gribētāju skaits audzis tik strauji, ka "airBaltic" sākusi lidojumus uz virkni jaunu galamērķu Vidusjūras reģionā, bet septembrī sāks lidot uz Dubaiju un Tenerifi.

Pasažieru skaits kāpj, pieaugot vakcinēto iedzīvotāju apjomam, vēsta "airBaltic": "Mēs sagaidām, ka turpināsim apkalpot lielāku atpūtas pasažieru skaitu nekā pērn. Tiesa, tā kā tālāka vīrusa izplatība un attiecīgie ceļojumu ierobežojumi ir grūti prognozējami, mēs gatavojam dažādus attīstības scenārijus. "airBaltic" ir gatava izaugsmei, un tai ir jaudīga konkurences priekšrocība – jauna un moderna flote. Viens "Airbus A220" gadā spēj radīt ap 20 miljonu eiro ieņēmumu, ja to izmanto efektīvi."

Tomēr nacionālās lidsabiedrības pārvadāto pasažieru skaits jūlijā joprojām bijis par 64% mazāks nekā jūlijā pirms diviem gadiem. Un arī lidostas "Rīga" kopīgais apkalpoto pasažieru skaits rāda, ka lido tikai piektā daļa no pirmspandēmijas ceļotājiem.

"Kopš maija vērojama pozitīva tendence. Faktiski dubultojas pasažieru skaits ik pa mēnesim. Šogad esam apkalpojuši jau vairāk nekā 900 000 pasažieru. Tas ir vairāk, nekā varējām prognozēt gada sākumā.

Tomēr tas joprojām ir tikai 20% no pirmskrīzes jeb 2019. gada līmeņa.

Tā ka, lai gan tendence ir pozitīva, kopējais apjoms joprojām ir ļoti tālu no 2019. gada rādītājiem," stāstīja lidostas pārstāve Laura Kulakova. 

Pašlaik no Rīgas var aizlidot uz 88 galamērķiem, un tas ir plašākais galamērķu tīkls Baltijā, ļaujot Rīgai atgūt līdera pozīcijas. Arī teju visas aviokompānijas, kas bija pirms krīzes, ir atgriezušās. Pandēmijas radītā nestabilitātes sajūta gan nekur nav pazudusi un pat sāk pastiprināties, tādēļ arī kompānijas ar jauniem maršrutiem ir piesardzīgas. 

Tā kā cilvēku lidostā ir mazāk, uzņēmums pašlaik spēj tos pienācīgi raiti apkalpot, taču Covid-19 ierobežošanas dēļ būtiski audzis apstrādājamo dokumentu apjoms, tāpēc lidostā pasažieri tiek aicināti ierasties divas un pat divarpus stundas pirms lidojuma. Kulakova gan teic, ka nu risinājums rasts iepriekš nereti piedzīvotajām ķibelēm ar tehnisko dienestu apkalpošanu. 

"Ar zināmām problēmām saskāries otrs lidostā strādājošais virszemes apkalpotājs "Havaš". Līdz ar to spēkā ir vienošanās, ka lidosta pakāpeniski pārņem "airBaltic" reisu apkalpošanu. Ņemot vērā viņu kapacitātes problēmas, kas radīja problēmas ar bagāžas piegādēm gan uz lidojumiem, gan no lidojumiem, šobrīd ir vienošanās, ka lidosta pakāpeniski pārņems vismaz daļas reisu apkalpošanu," norādīja Kulakova.

Tā kā "airBaltic" ir lielākais pārvadātājs, kuru no gadumijas pilnībā apkalpos lidosta, uzlabojumi būšot jūtami arī pie augoša pasažieru skaita. Un rakstiskā komentārā "airBaltic" apgalvo, ka līdz ar aviācijas nozares rādītāju uzlabošanos uzņēmums arī atsācis pakāpeniski darbā atsaukt atlaistos savus darbiniekus. Patlaban uzņēmumā ir vairāk nekā 1200 strādājošo.

"Jau pagājušajā vasarā sākām piesaistīt strādājošos, priekšroku dodot iepriekš atbrīvotajiem.

Līdz šim brīdim esam atpakaļ pieņēmuši gandrīz 120 kolēģus.

Šogad darbinieku piesaiste jau ir ievērojami aktīvāka: darbā atgriežas 80 stjuarti. Aktīva atlase notiek vairāk nekā 40 pozīcijās, starp kurām plašāk pārstāvētas ir vakances klientu apkalpošanas jomā, komercfunkcijās un informācijas tehnoloģiju nodaļā, kā arī tehniskajās profesijās," informēja aviokompānijā.

Lai gan pandēmijai galu vēl grūti saskatīt, tās beigām ar jaunu jaudu gatavojas arī zemo cenu lidsabiedrības. Piemēram, "Wizzair", kas sevi dēvē par Eiropas visstraujāk augošo lidsabiedrību, ir paziņojusi, ka forsē pilotu pieņemšanu darbā savā tīklā un deviņu gadu laikā plāno piesaistīt 4600 jaunu pilotu.

KONTEKSTS:

Covid-19 pandēmijai turpinot būtiski ietekmēt aviācijas nozari, lidostas "Rīga" apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā sasniedzis 9,4 miljonus eiro, taču arī zaudējumi ir tikpat lieli.

Šogad jūnijā valdība precizēja pērn aprīlī pieņemto rīkojumu par starptautiskās lidostas "Rīga" pamatkapitāla palielināšanu. Lidostas pamatkapitāls tiks palielināts atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) šā gada martā pieņemtajam lēmumam –  par 35,23 miljoniem eiro. Tas ir mazāk par iepriekš plānoto ieguldījumu teju 50 miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt