Lidojumu pārplānošana pēc MH17 katastrofas aviokompānijām palielinās izmaksas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Gaisa telpas slēgšana virs Austrumukrainas pagaidām nav ietekmējusi ienākošo un izejošo reisu grafiku Rīgas lidostā. Taču pēc ceturtdien notikušās traģēdijas, kad Ukrainas austrumos netālu no Krievijas, visticamāk, tika notriekta pasažieru lidmašīna ar 298 cilvēkiem uz borta, pasažieriem būs jārēķinās ar iespējamām izmaiņām lidojumu laikos.  Savukārt aviokompānijām tas palielina izmaksas.

Par iespējamām izmaiņām lidojumu laikos un maršrutos iedzīvotājiem jāinteresējas aviokompānijās, ar ko plānots lidot. Starptautiskajai lidostai „Rīga” pašlaik neviena no aviokompānijām nav ziņojusi, ka plānotas kādas izmaiņas lidojumu laikos. Taču lidosta nevar pateikt, vai konkrētais reiss lidos pāri Ukrainai, norāda lidostas „Rīga” pārstāve Sarmīte Rinmane.

„Reisi notiek pēc plānotā grafika, bet aicinām pasažierus sekot līdzi informācijai lidostas mājaslapā, zvanot uz uzziņu tālruni 1817, vai vērsties pie izvēlētās aviokompānijas. [..] Uz savu uzziņu tālruni mēs esam saņēmuši vairākus zvanus no pasažieriem, kam plānoti lidojumi, ar jautājumu, vai viņu reiss šķērsos Ukrainas teritoriju. Bet mēs aicinām pasažierus vērsties aviokompānijā, jo aviokompānija ir tā, kas pieņem lēmumu par konkrētu maršrutu lidojuma laikā,” skaidroja Rinmane.

Latvijas nacionālā lidsabiedrība „airBaltic” virs slēgtās Austrumukrainas gaisa telpas pašlaik nelido, bet informē, ka reisi pagaidām notiek pēc saraksta un kavēšanās nav plānota.

 „Mūsu maršruts uz Tbilisi [Gruzijā] tradicionāli ved pāri šai zonai, bet tuvākais lidojums uz turieni ir šonakt, un tas jau ir pārplānots un nepietuvosies šai zonai. Pašlaik ir runa par vienu vienīgu lidojumu no apmēram 150 lidojumiem dienā. [..] Katrs maršruts tiek plānots individuāli. Parasti mēs varam runāt par diviem maršrutiem [kas ved pār Ukrainas austrumiem] - Tbilisi un Baku - bet, protams, šajā situācijā tie tiks atbilstoši pārplānoti, lai būtu pietiekami lielā attālumā no šīs zonas,” Latvijas Radio pastāstīja „airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Savukārt „airBaltic” reisus uz Kijevu slēgtā gaisa telpa Ukrainas austrumos neietekmē, jo Kijeva atrodas pietiekami tālu no šī reģiona.

Līdz šim gaisa telpa virs konflikta zonas Ukrainā bija slēgta tikai līdz noteiktam augstumam, bet notriektā lidmašīna lidoja augstāk. Tagad Ukrainas valdība gaisa telpu šajā reģionā slēgusi pilnībā, skaidro Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs. Pasažieriem ir jārēķinās, ka atsevišķi lidojumi var paildzināties. Īpaši tas jāņem vērā, ja plānots īss laiks starp savienotajiem lidojumiem.

 „Tiem pasažieriem, kas no Latvijas plāno ceļot uz šo reģionu, ļoti rūpīgi ir jāseko līdzi iespējamām izmaiņām un aviosabiedrību paziņojumiem, lai nenokavētu savus reisus,” iesaka Gorodcovs.

Gorodcovs skaidro, ka lidojumu trase virs Ukrainas austrumiem ierasti bijusi ļoti noslogota, tādēļ piespiedu maršrutu pārplānošana varētu nest pamatīgus zaudējumus aviokompānijām.

 „Palielinās lidojuma attālums, lidojuma laiks, un tā ir degviela, tās ir izmaksas. Jāatceras, ka jau iepriekš notika izmaiņas saistībā ar Krimas situāciju, jau tika mainīti gaisa pārvadājumu maršruti, lai nodrošinātu lidojumu drošību, jo divas valstis [Ukraina un Krievija] pretendē, ka tās kontrolē gaisa telpas vadību šajā reģionā. Tas jau ir izmainījies, tagad ir vēl vienas izmaiņas. Kāda tam būs ietekme kopumā, to laiks rādīs,” spriež Gorodcovs.

Lidostā „Rīga” tikmēr piebilst - lai arī aviokompānijas par izmaiņām lidojumu laikos slēgtās Austrumukrainas gaisa telpas dēļ pašlaik neziņo, vismaz šajā nedēļas nogalē pasažieriem jāierodas Rīgas lidostā daudz agrāk nekā ierasts - vismaz divas trīs stundas pirms lidojuma, jo lielu kavēšanos var radīt daudzie Pasaules koru olimpiādes viesi, kas šajā nedēļas nogalē lidos mājup.

Jau ziņots, ka „Malaysia Airlines” lidmašīna, reiss MH17 no Amsterdamas uz Kualalumpuru, notriekta ceturtdien vakarā virs Donbasa. Gan Ukrainas armija, gan separātisti noliedz, ka būtu notriekuši lidmašīnu. Tikmēr ASV satelīti fiksējuši raķetes zeme – gaiss palaišanu un brīdi, kad raķete notrieca pasažieru laineri.  ASV speciālisti pēta raķetes trajektoriju, lai noteiktu, no kurienes tā izšauta.

Neilgi pirms informācijas par pasažieru lidmašīnas notriekšanu separātistu kaujinieki sociālajos tīklos gan lielījās ar ukraiņu armijas kravas lidmašīnas notriekšanu, taču drīz vien šie ieraksti bija dzēsti. Savukārt Krievijas masu mediji pēc katastrofas aktīvi ziņojuši par it kā aculiecinieku redzēto ukraiņu militāro lidmašīnu, kas varēja notriekt MH17, un pat pieļāva, ka šīs katastrofas mērķis bijusi Putina lidmašīna.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti