LDz valsts atbalstu plāno izlietot infrastruktūras uzturēšanai un attīstības projektiem

"Latvijas dzelzceļš" valsts piešķirto atbalstu 32,4 miljonu eiro apmērā, kas ieguldīti uzņēmuma pamatkapitālā, plāno izlietot infrastruktūras uzturēšanai un attīstības projektu finansēšanai, par to trešdien, 30. septembrī, “Latvijas dzelzceļa” pārstāvji informēja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdes deputātus.  

LDz valsts atbalstu plāno izlietot infrastruktūras uzturēšanai un attīstības projektiemLinda Zalāne

Valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" (LDz) apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 64,6 miljoni eiro, kas ir par 33,8% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet kompānijas peļņa samazinājusies piecas reizes. Uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītājus ievērojami ietekmē kravu pārvadājumu apjomu sarukums. Tieši tādēļ LDz šogad saņēma valsts atbalstu 32,4 miljonu eiro apmērā, kas ieguldīts uzņēmuma pamatkapitālā.

Šī gada pirmajos astoņos mēnešos pa "Latvijas dzelzceļš" infrastruktūru ir pārvadāti 15,38 miljoni tonnu kravas, kas ir par 45,8% mazāk nekā pērn attiecīgā laika periodā. Uzņēmuma preses sekretāre Ella Pētermane stāstīja, ka šajā gadā kopumā ir plānots pārvadāt aptuveni 25 miljonus tonnu.

“Kas attiecas uz nākotni, tad diezin vai pie tādiem apjomiem, kādi bija iepriekšējos gados, varēs atgriezties. Jāskatās, kāda būs situācija globālajos tirgos,” norādīja Pētermane.

Kravu apjomu sarukums ir galvenais faktors, kas šogad ievērojami ietekmēja uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītājus.

“Tā rezultātā “Latvijas dzelzceļš” jau pagājušā gada rudenī sāka pārskatīt funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī būtiski samazināt dažādas izmaksas pozīcijas. Tomēr, lai nodrošinātu uzņēmuma finanšu stabilitāti šajā gadā, LDz vērsās Satiksmes ministrijā ar lūgumu palielināt uzņēmuma pamatkapitālu. Izskatot Satiksmes ministrijas ziņojumu, Ministru kabinets jūlijā atbalstīja pamatkapitāla palielināšanu par 32 miljoniem eiro,” atgādināja Pētermane.

Finansējums tiks izlietots dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai un attīstības projektu finansēšanai, kā arī uzņēmuma finanšu situācijas stabilizēšanai.

“Taču vienlaikus, lai nodrošinātu uzņēmuma ekonomisko izaugsmi un starptautisko konkurētspēju, ir izstrādāts koncerna „Latvijas dzelzceļš” biznesa modelis, kā arī noris darbs pie vidēja termiņa stratēģijas izstrādes,” informēja Pētermane.

Uzņēmuma jaunā biznesa modeļa iedzīvināšana iet roku rokā ar vidēja termiņa attīstības stratēģiju, kuras izstrāde jau pavisam drīz sasniegšot finiša taisni.

Savukārt attiecībā uz valsts atbalstu nākotnē "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs iepriekš paudis, ka uzņēmumam būs nepieciešams finansiāls valsts atbalsts līdz pat 2025. gadam, bet katru gadu tā apjoms samazināsies.

Uzņēmuma preses sekretāre Latvijas Radio atklāja, ka konkrētas summas pagaidām nav aplēstas. Lielāka skaidrība būs brīdī, kad noslēgsies šis gads un būs zināma uzņēmuma finanšu situācija. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti